رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جزئیاتی از آزمون نهایی ۱۴۰۲

12:01 - 24 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۵۷۲
جزئیاتی از آزمون نهایی ۱۴۰۲
آزمون نهایی خرداد ماه سال جاری در شرایطی برگزار می‌شود که تمهیدات امنیتی ویژه‌ای برای جلوگیری از هرگونه تقلب در این آزمون اتحاذ شذه است.

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش جزئیاتی از برگزاری آزمون نهایی خرداد ۱۴۰۲ را بیان کرد، با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی آزمون نهایی امسال از اهمیت بالایی برای دانش‌آموزان برخوردار است.

در آزمون نهایی خرداد ۱۴۰۲ بانک سوالات در سراسر کشور با همکاری معلمان تشکیل شده است و پس از طراحی سوال، ۲ مرحله ارزیابی سوالات انجام می‌شود و پس از غربالگری، سوالات خزانه در اختیار طراحان سوالات آزمون نهایی قرار می‌گیرد.

انتخاب و طراحی سوالات توسط طراحان سوال در فضای قرنطینه انجام می‌شود و سوالات یک روز قبل از آزمون به صورت رمزدار در اختیار مسئولان برگزاری آزمون‌ها قرار می‌گیرند.

باز کردن سوالات نیازمند رمز ورود اصلی است که در دقایقی قبل از آغاز آزمون در اختیار مسئولان برگزاری قرار می‌گیرد.

در آزمون نهایی پیش‌رو تصحیح دستی به صورت کلی جمع‌آوری می‌شود و دانش آموزان برای برگزاری آزمون حتماً نیاز نیست به مدرسه و محل آموزشی خود مراجعه کنند بلکه می‌توانند در هر مدرسه‌ای که مایل هستند برای شرکت در آزمون ثبت نام کنند.

همچنین شورای تأمین استان‌ها تامین امنیت آزمون را بر عهده دارند و بیشتر مراکز برگزاری آزمون به دوربین‌های امنیتی تجهیز شده است و راکت‌های فلزیاب به همه استان‌ها و محل‌های برگزاری داده شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *