رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش تهیه‌کننده فیلم «غریب» به سخنان زنده‌یاد حسام محمودی/ نسخه کامل‌تر اکران می‌شود؟

16:47 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۴۴۲
واکنش تهیه‌کننده فیلم «غریب» به سخنان زنده‌یاد حسام محمودی/ نسخه کامل‌تر اکران می‌شود؟
مجری استودیو هشت درباره اکران نسخه سه قسمتی از فیلم «غریب» توضیحاتی را بیان کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی «استودیو هشت»، حامد عنقا در گفت‌وگو با مصطفی امامی مجری استودیو هشت درباره اکران نسخه سه قسمتی از فیلم «غریب» به صورت آنلاین که توسط کارگردان فیلم مطرح شد گفت: فیلم سینمایی «غریب» که اکران شده است نسخه کوتاه‌تری نسبت به تایم اولیه فیلم است و فیلم اولیه حدود ۲ ساعت و نیم است. 

وی ادامه داد: ما به دلیل خیلی از مسائل، فیلم ۱۲۰ دقیقه‌ای را منتشر کردیم و هنوز نسبت به اکران فیلم کامل تصمیم گیری نشده است. نکته‌ای که آقای لطیفی در یکی از مصاحبه‌ها نسبت به اکران نسخه کامل‌تر گفته است یکی از گزینه‌هایی بود که زمانی به آن فکر کردیم. با این حال این فیلم خدا را شکر مورد توجه بخشی از جامعه قرار گرفت و خودم شخصا فکر می‌کنم نمی‌توان چنین کاری کرد. فکر می‌کنم الان فیلم به خودی خود صاحب هویتی است. 

عنقا تصریح کرد: ما دوست داریم نسخه مفصل و دو ساعت و نیمه هم نمایش داده شود، اما شاید بعد از اکران آنلاین فیلم، خود را آماده کنیم برای نسخه مفصل‌تر که شاید برخی از صحنه‌های خاص هم در آن نسخه باشد. 

وی در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه سرمایه اکران آنلاین به جیب چه کسی می‌رود توضیح داد: ساز و کار اکران آنلاین شبیه به اکران عمومی در سینماست. همانطور که فروش گیشه لزوما به جیب پخش کننده و سینمادار نمی‌رود و به صاحب اثر برمی گردد اکران آنلاین هم با درصد متفاوتی همین وضعیت را دارد. اکران آنلاین هم از قیمت بلیت کمتر است و هم پلتفرم یا سکو درصد کمتری نسبت به سینمادار برمی دارد که طبیعتا به این دلیل است که هزینه‌هایش با هزینه‌های سینما فرق می‌کند. 

تهیه کننده «غریب» در بخش دیگر این گفتگو با اشاره به مصاحبه زنده یاد حسام محمودی درباره فیلم غریب یادآور شد: فارغ از این مصاحبه ابتدا باید گفت ما یکی از هنرمندان خوب و بااخلاق را از دست دادیم و این ضایعه تقریبا جبران ناپذیر است. 

وی درباره گلایه‌های محمودی درباره نبود فیلمنامه کامل اظهار کرد: خیلی از دوستان می‌دانند که من با فیلمنامه کامل کار نمی‌کنم، اما اتفاقا، چون این اثر به دلیل سینمایی بودن و فرایند پروانه ساخت و اینکه برخی نهاد‌های نظامی باید نظر می‌دادند فیلمنامه کاملی داشت. سوتفاهمی شاید در ذهن حسام محمودی در آن مصاحبه بروز کرد و البته بعد از اینکه با هم صحبت کردیم برطرف شد و حرف محمودی این بود که شاید سخنانش به درستی منتقل نشده است. او در فیلم نقشی داشت که کاراکتری واقعی است، خود شخصیت اصلی زنده است و امیدواریم عمرش طولانی باشد حتی در برخی صحنه‌های که حسام بازی داشت در پشت صحنه حضور داشت. 

عنقا در ادامه یادآور شد: این کار به دلیل سختی‌ها و پراکندگی اجرا، دورخوانی‌های متعددی داشت و حسام محمودی به ماجرا اشراف داشت و این سخنان هیچگاه به من و لطیفی منتقل نشده بود. شاید اینگونه بتوان تعبیر کرد که بازیگر خوبی مثل حسام محمودی طبیعتا در یک درام تخیلی حتما باید نقش پررنگ‌تر و جدی‌تری داشته باشد، ولی وقتی در کار مستندسازی تاریخی هستید این دست بسته بودن‌ها را دارید. درباره خیلی از کاراکتر‌های دیگر هم این مسئله هست مثل رحیم نوروزی و من نمی‌خواهم دفاعی کنم یا خدایی ناکرده پاسخی به سخنان حسام محمودی بدهم. مهمترین موضوع این است که او امروز در میان ما نیست و بسیار برایم باعث افتخار بود که با او کار کردم. 

وی در پایان درباره این همکاری گفت: حسام محمودی روزی که برای این نقش آمد تعلق خاطر داشت به این فضا، به این شخصیت و به محمد بروجردی و فکر می‌کنم او در آن مصاحبه هم بیشتر درباره کلیت سینما و بی‌رحمی این فضا صحبت می‌کرد و فکر نمی‌کنم موضوع مصاحبه‌اش فقط فیلم «غریب» بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *