رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هلال احمر برای افزایش خدمات توانبخشی در قم آمادگی لازم را دارد

16:05 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۴۳۱
هلال احمر برای افزایش خدمات توانبخشی در قم آمادگی لازم را دارد
رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با استاندار قم گفت: هلال احمر در قم موقوفات و املاکی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌تواند، خدمات درمان و توانبخشی خود را منطبق بر نیت واقفین توسعه و گسترش دهد، اما در این راه همکاری دولت و استانداری لازم است.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیر حسین کولیوند، توسعه توانبخشی در شهرستان‌های کشور را اولویت امروز و ضرورت سال‌های آینده دانست و گفت: با افزایش سن جمعیت، تقاضا برای استفاده از خدمات توانبخشی در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر علاوه بر تاکید به توسعه فعالیت‌های درمان و توانبخشی در قم پیرامون ضرورت همکاری استانداری و دولت برای افزایش ظرفیت امداد و نجات گفت: از آنجا که قم شاه‌راهی برای دسترسی تعداد زیادی استان به پایتخت کشور است؛ جمعیت هلال احمر بستر‌ها و امکانات امداد و نجات جاده‌ای این استان را در سال‌های گذشته تقویت کرد. اما باید توجه داشت که قم یکی از استان‌های معین کشور در پاسخ به مخاطرات احتمالی، چون زلزله تهران است. به همین دلیل هر چه استانداری از منابع دولتی یا تجمیع کمک‌های مردمی‌برای ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات و توسعه شعب هزینه کند، جمعیت هلال احمر نیز بیش از آن برای تجهیز انبار‌ها و افزایش لجستیک امدادی این استان هزینه خواهد کرد.

کولیوند تاکید کرد: در حال حاضر ذخیره امدادی انبار‌های امداد و نجات در قم در حد خیلی خوبی قرار دارد و در مورد افزایش ناوگان امدادی نیز تا پایان سال چندین دستگاه آمبولانس و خودروی کمک‌دار نجات را به هلال احمر این استان تحویل خواهیم داد.

قم ظرفیت بالایی برای یادگیری آموزش‌های همگانی دارد

در این دیدار استاندار قم ضمن قدردانی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در این استان گفت: قم سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر زیارتی دارد که بیش از ۵ میلیون نفر از آن‌ها خارجی هستند و دغدغه ما آمادگی کافی خدمات‌رسانی در حوزه امداد و نجات به این حجم از افراد است.

سید محمد تقی شاهچراغی بر ظرفیت بزرگ طلاب مدارس علمیه برای ترویج آموزش مواجهه با مخاطرات طبیعی تاکید کرد و گفت: قم میزبان جامعه کثیری از طلاب ایرانی و خارجی است که ظرفیت بالایی برای یادگیری آموزش‌های همگانی امداد، کمک‌های اولیه و آمادگی در مخاطرات دارند.

دو برابر شدن تعداد خانه‌های هلال احمر در روستاهای قم

در این نشست، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از ۲ برابر شدن تعداد خانه‌های هلال روستا‌های قم در سال گذشته خبر داد.

محمدرضا بهرامی‌توسعه آموزش‌های همگانی در جوامع محلی از طریق خانه‌های هلال در کنار دوره‌های متعدد آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و امداد برای کارکنان ادارات، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب مدارس علمیه را از اقدامات مهم هلال احمر در سال گذشته دانست و از همکاری استانداری قم قدردانی کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *