معارف جنگ از ذخایر جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است

13:02 - 23 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۳۷۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معارف جنگ از ذخایر جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است
امیر سرتیپ محمودی گفت: معارف جنگ مجموعه‌ای از یافته‌ها، ذخایر و دستاورد‌های جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است که خداوند متعال به پاس فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و برکت خون شهدای والامقام، نصیب رزمندگان اسلام کرده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاحیه بیست و سومین دوره آموزش میدانی معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی که با حضور اساتید و پیشکسوتان دفاع مقدس، دانشجویان دانشگا‌های افسری ارتش و جمعی از مسؤلان استانی در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد، گفت: شهدا پرچم‌داران فرهنگ ایثار و مقاومت هستند و امروزه دانشجویان دانشگاه‌های افسری با الگوپذیری و تأسی از شهدای پرافتخار ارتش، راه شهیدان عزیز را ادامه داده و قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند.

وی با اشاره به اتحاد و هم‌افزایی روزافزون ارتش و سپاه در عملیات‌های مختلف اظهار داشت: میزان همکاری سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس به حدی بود که شهید صیاد شیرازی در این‌باره گفت که ما [ارتش و سپاه]کاملا در هم ذوب شده بودیم. این شهید بزرگوار همچنین همکاری ارتش و سپاه را ترکیب مقدس نیرو‌های اسلام می‌نامید.

امیر سرتیپ محمودی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی همواره دغدغه زیادی نسبت به حفظ معارف جنگ داشت، به همین دلیل در پائیز سال ۱۳۷۴ به منظور آشنایی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) با جلوه‌های حماسی و مضامین ارزشی دفاع مقدّس، با دعوت از امیر ارتش اسلام شهید سپهبد علی صیاد شیرازی اولین دوره آموزش تحت عنوان «معارف جنگ» آغاز شد.

معاون اجرایی ارتش خاطر نشان کرد: معارف جنگ مجموعه‌ای از یافته‌ها، ذخایر و دستاورد‌های جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است که خداوند متعال به پاس فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و برکت خون شهدای والامقام، نصیب رزمندگان اسلام کرده و از سینه‌های جوشان آن‌ها به سینه‌های پاک و تشنه نسل جوان انقلاب اسلامی منتقل می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *