تسلیم استوارنامه سفیر جدید ایران به رئیس جمهور کره جنوبی

15:49 - 22 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۲۲۰
تسلیم استوارنامه سفیر جدید ایران به رئیس جمهور کره جنوبی
سفیر جدید کشورمان در سئول، پس از تسلیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کره جنوبی، بر اهمیت منابع مالی ایران در کره جنوبی و نقش موثریاین امر بر تقویت همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - سعید کوزه چی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سئول، با حضور در محل ریاست جمهوری کره جنوبی، استوارنامه خود را تسلیم یون ساگ یال، رئیس جمهور این کشور کرد.

وی در این مراسم و در گفت‌وگو با رئیس جمهور کره جنوبی، ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان، بر آمادگی لازم به منظور توسعه مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

کوزه چی، تصریح کرد: توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت‌های لازم را برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور فراهم ساخته و دارایی‌های ایران در کره جنوبی می‌تواند نقش موثری در تقویت همکاری‌ها داشته باشد.

یون ساگ یال، رئیس جمهور کره جنوبی نیز در این دیدار، ضمن تبریک به مناسبت آغاز رسمی ماموریت دیپلماتیک سفیر کشورمان، برای وی در طول دوران مأموریتش، آرزوی موفقیت کرد.

کوزه چی پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله رئیس اداره اقتصادی آفریقا، سفیر کشورمان در نیجریه، رئیس اداره تسهیل و توسعه همکاری‌های اقتصادی و دستیار اداره کل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه را عهده دار بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *