تحویل ۱۰ واگن قطار متروک سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به بخش خصوصی با ورود دادگستری آذربایجان غربی/ عتباتی: بکار گیری ۱۰ واگن ترخیصی در مسیر ارومیه - مشهد

20:28 - 21 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۱۳۶
تحویل ۱۰ واگن قطار متروک سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به بخش خصوصی با ورود دادگستری آذربایجان غربی/ عتباتی: بکار گیری ۱۰ واگن ترخیصی در مسیر ارومیه - مشهد
با تدبیر رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان مرکز استان و ورود دستگاه قضایی ۱۰ واگن قطار متروک سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی که در محل ایستگاه راه آهن قره تپه سلماس متوقف بود، طی آیینی به بخش خصوصی تحویل داده شد.

خبرگزاری میزان - با تدبیر رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان مرکز استان و ورود دستگاه قضایی ۱۰ واگن قطار متروک سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی که در محل ایستگاه راه آهن قره تپه سلماس متوقف بود، طی آیینی با حضور اجتهادی رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور و معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسولین استانی به بخش خصوصی تحویل داده شد.


ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در حاشیه این مراسم بیان کرد: امروز شاهد تحویل یک رام قطار که در روند ورود و  ترخیص آن‌ها مشکلاتی پیش آمده بود و توقیف شده بودند به شرکت حمل و نقل ریلی بودیم.

عتباتی در این خصوص توضیح داد: به خاطر مشکلاتی که در روند ورود و ترخیص این ۱۰ واگن مسافری پیش آمده بود شرکت وارد کننده با مراجعه به دستگاه قضایی استان و طرح موضوع، مشکل در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان مطرح شد.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس اعلام شرکت حمل و نقل ریلی ایران فعالیت همین یک رام قطار برای بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و ارزش افزوده‌ای که تولید می‌کند و خدمت رسانی در مسیر ریلی در حمل و نقل مسافر ایجاد می‌کند موجب شد دستگاه قضایی استان با همفکری مجموعه‌های استانداری و اداره کل جمع آوری فروش و اموال تملیکی و گمرک و با استفاده از کمک‌ها و مساعدت‌هایی که مجموعه سازمان اموال تملیکی ارائه کرد تدابیر لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ شود. 

رئیس کل دادگستری استان افزود: با جلسات متعددی که در دادگستری استان برگزار شد و بررسی راهکار‌های قانونی و تصمیمات قضایی کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان و مصوباتی که صورت گرفت، از طریق استعلام از مجموعه‌های مرتبط و بررسی وضعیت این واگن‌ها و استعلام از مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران،   مشکل ترخیص این واگن‌ها حل شد تا ما امروز شاهد رفع توقیف و تحویل آن‌ها به واحد خدمت رسان به منظور انجام تعمیر و تجهیز و آمادگی آن باشیم.

عتباتی در پایان گفت: نکته مهم دیگری که یکی از مصوبات کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با حضور مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی به تصویب رسید و تعهدی که این شرکت داد، ارائه خدمات ویژه برای شهروندان ارومیه و هم استانی‌های عزیز با بکارگیری این ۱۰ واگن درخط آهن ارومیه - مشهد بود و شاهد این خواهیم بود که پس از تکمیل و تجهیز آن‌ها در این مسیر مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرند و انشاا... زوار حضرت امام رضا (ع) بتوانند از این امکان استفاده کنند و دعاگوی خادمین خودشان در مجموعه دستگاه قضایی استان باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: عتباتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *