گزارش حسابرس شورا در خصوص حسابرسی شرکت کنترل کیفیت هوا تصویب شد

13:22 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۹۵۱
گزارش حسابرس شورا در خصوص حسابرسی شرکت کنترل کیفیت هوا تصویب شد
گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی شرکت کنترل کیفیت هوا برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی شرکت کنترل کیفیت هوا برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای ششم مورد بررسی قرار گرفت.

حسابرس شورا در گزارش خود اظهار داشت: از نظر موسسه حسابرسی صورت‌های مالی منتهی به تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ برای این شرکت مطلوب نشان داده شده است که موارد قابل ذکر در خصوص چگونگی رعایت الزامات مقرر در اصلاحیه قانون تجارت و مفاد اساسنامه شرکت به شرح زیر است: مفاد ماده ۲۴۰ در خصوص پرداخت سهام مصوب سال مالی گذشته در موعد قانونی مقرر مفاد ماده ۲۴۱ در خصوص عدم تجاوز پاداش پرداختی به هیئت مدیره شرکت از ۶ درصد سود که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است.

وی افزود: اقدامات انجام شده از جانب هیئت مدیره در خصوص تکالیف مقرر در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام مورخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ مبنی بر تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و سنواتی به اشخاص ثالث تاکنون منجر به نتیجه قطعی نشده است؛ ریز دارایی‌های ثابت مشروط و در اختیار ما قرار گرفته است؛ پرداخت‌های تجاری و سایر پرداختنی‌ها شامل مبلغ ۱۴ میلیارد ریال اقلام راکد به نقل از سنوات قبل از که نحوه و چگونگی تسویه آن مشخص نیست.

حسابرس در گزارش خود به بیان نکات دیگری پرداخته و گفت: مستندات داده و رعایت مفاد ماده ۲۴ مبنی بر پرداخت به مدیران در سامانه ثبت حقوق و مزایا به این موسسه ارائه نشده است، مفاد بند ب ماده ۳ و تبصره یک قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با آفت‌های موجود در خصوص موضوع برگزاری مناقصات رعایت نشده است، در اجرای ماده ۳۳ دستورالعمل اجرای قانون مبارزه با پولشویی حسابرسان مطابق با مفاد قانون و آئیننامه اجرایی مرتبط در چهارچوب چک لیست‌های اجرایی مرجع با استاندارد‌های حسابرسی مورد ارزیابی موثر قرار گرفته است.

سید مهدی میرزایی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در ادامه در پاسخ به تذکرات و نکات بیان شده توضیح داد: موضوع مربوط به پرداخت سود سهام شرکت‌ها مربوط به شرکت مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک است، این شرکت قبلا منحل شده و مجدد به تازگی توسط حوزه حمل و نقل و ترافیک خریداری شده، اما چون هنوز احیاء نشده است، سود سهام پرداخت نشده است و به محض انجام روند، سود آن پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در خصوص بدهی‌ها و دیون سنواتی شرکت کنترل هوا باید بگوییم که ۵۰۰ میلیون از این بدهی‌ها پرداخت شده که بخشی از آن مربوط به شرکت شهر آفتاب بوده و بخشی از آن مربوط به سازمان املاک بوده است و در نهایت ۹۰۰ میلیون باقی مانده که مربوط به شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران است.

در نهایت گزارش حسابرس با اکثریت آرای موافق اعضا به تصویب رسید و مقرر شد بند‌های تکلیفی اعمال و گزارش نهایی به شورا ارائه شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *