ناک اوت بوکس ایران در ازبکستان/ عواقب تلخ برای تیمی که کادرفنی انتخابش نکرد!

11:01 - 20 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۸۶۵
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
ناک اوت بوکس ایران در ازبکستان/ عواقب تلخ برای تیمی که کادرفنی انتخابش نکرد!
عملکرد پر از انتقاد و غیرقابل دفاع مشتزنان تیم ملی سبب شد تا خیلی زود پرونده حضورشان در مسابقات بوکس قهرمانی جهان بسته شود.

خبرگزاری میزان - بیست و دومین دوره مسابقات بوکس قهرمانی جهان با حضور ۵۳۹ بوکسور از ۱۰۷ کشور از یازده اردیبهشت در تاشکند ازبکستان آغاز شد و کار بوکسور‌های کشورمان خیلی زود در این رقابت‌ها تمام شد.

عملکرد پر از انتقاد و غیرقابل دفاع مشتزنان تیم ملی سبب شد تا تیمی که در دوره گذشته مدال تاریخی توسط شه‌بخش کسب کرده بود خیلی زود پرونده حضورش در این میدان بزرگ بسته شود.

اسامی بوکسور‌های تیم ملی و عملکردشان در رینگ جهانی به قرار زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم: پوریا عبدالمالکی: پیروزی برابر بوتسوانا و شکست برابر ارمنستان

وزن ۶۰ کیلوگرم: دانیال شه بخش: برد برابر تاجیکستان و شکست عجیب مقابل بوکسوری از بلغارستان

وزن ۶۷ کیلوگرم: علی حبیبی نژاد: باخت در دور نخست مقابل مشتزنی از آذربایجان

وزن ۷۵ کیلوگرم: سید شاهین موسوی: شروع خوب و برد مقابل ترکیه و شکست در مسابقه دوم برابر بوکسور استرالیا

وزن ۸۰ کیلوگرم: میثم قشلاقی: باخت مقابل بوکسور هندوستان

وزن ۸۶ کیلوگرم: امین مجنونی: شکست در مقابل مشتزن تاجیکستانی

وزن ۹۲ کیلوگرم: پوریا امیری: پیروزی برابر قرقیزستان و شکست برابر ارمنستان

نگاهی سطحی به نتایج فوق نشان می‌دهد در مجموع مبارزات ۷ بوکسور ایران، تنها ۴ برد انفرادی کسب شد و هیچ یک از مشتزنان کشورمان حتی دو پیروزی پیاپی را هم دشت نکردند!

این نتایج که چیزی شبیه به فاجعه بود در حالی بدست آمد که پیش از اعلام لیست نهایی قرار بود تنها ۴ بوکسور از کشورمان به این رقابت‌ها اعزام شوند، اما در روز‌های پایانی اردو به طرز عجیبی نام ۳ بوکسور از ۳ استان مختلف به این لیست اضافه شد!

با اینکه خبرنگار میزان ۱۰ روز پیش از اعلام لیست نهایی، فهرست ۴ بوکسور اعزامی را در اختیار داشت، اما بهتر است به رسم امانت و حفظ روحیه ورزشکاران نام ۳ بوکسوری که دقیقه ۹۰ به لیست اضافه شدند رسانه‌ای نشود، چون حتی کادرفنی هم تا آخرین لحظات از این موضوع بی‌اطلاع بود!

آوردن بهانه‌هایی همچون ناداوری و بدشانسی هم دیگر سوژه خنده مخاطبان شده و حنای این واژه‌ها دیگر برای علاقه‌مندان به بوکس رنگی ندارد.

تنها بوکسور بدشانس ایران میثم قشلاقی بود که با ضایعه دردناک فوت مادرش همراه شد و نتوانست روی رینگ جهانی باقدرت حضور پیدا کند. میثم در صورت پیروزی برابر هندوستان باید در دور دوم به مصاف کوبا می‌رفت.

باید پذیرفت کمترین تقصیر در این نتایج بر عهده بوکسور‌ها و کادرفنی خصوصاً همایون امیری و محمود نهتانی بود و کار از جای دیگری می‌لنگید.

تحلیل نتایج تیم ملی جای بحث بسیاری دارد. از عدم همراهی سرمربی با تیم گرفته تا غرور مربی تازه وارد، عدم برگزاری اردوی تدارکاتی و تورنمنت خارجی، اضافه شدن ناگهانی بوکسور به لیست، بدنسازی پر انتقاد و ... که خبرگزاری میزان به طور حتم به مرور زمان به تک تک این موضوعات می‌پردازد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *