اتحادیه اروپا مراسم خود را در اراضی اشغالی به دلیل اظهارات بن‎گویر لغو کرد

12:00 - 19 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۷۰۸
اتحادیه اروپا مراسم خود را در اراضی اشغالی به دلیل اظهارات بن‎گویر لغو کرد
هیئت اتحادیه اروپا مراسم خود را در اراضی اشغالی لغو کرد تا از سخنرانی ایتمار بن گویر جلوگیری کند.

خبرگزاری میزان - رسانه‎های رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کردند که هیئت اتحادیه اروپا در اراضی اشغالی پذیرایی خود را به مناسبت «روز اروپا» لغو کرد تا از سخنرانی یک وزیر راست افراطی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

به گزارش یورونیوز، سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت اتحادیه اروپا در اسرائیل مشتاقانه منتظر برگزاری جشن روز اروپا در ۹ ماه می‌ مانند هر سال است با این وجود امسال ما تصمیم گرفتیم که پذیرایی دیپلماتیک معمول را لغو کنیم، زیرا نمی‌خواهیم به کسی که دیدگاه‌هایش با ارزش‌های اتحادیه اروپا در تضاد است، تریبون ارائه دهیم. 

هیئت‌های اتحادیه اروپا در سرتاسر جهان روز سه‌شنبه میزبان رویداد‌هایی برای بزرگداشت روز اروپا خواهند بود، که به مناسبت سالگرد اعلامیه «شومان» در ۹ می ۱۹۵۰ که در آن برای اولین بار ایجاد انجمن زغال سنگ و فولاد اروپا پیشنهاد شد، برگزار می‌شود.

سفرای کشور‌های عضو و همچنین نمایندگان کابینه رژیم صهیونیستی به طور سنتی به این مراسم دعوت می‌شوند. 

دعوت هیئت اتحادیه اروپا در اراضی اشغالی در آخر هفته توسط «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی و رئیس حزب افراطی «اوتزما»، که با شش کرسی در کنست از کابینه «بنیامین نتانیاهو» حمایت می‌کند، پذیرفته شد.

این اعلامیه با مقامات اتحادیه اروپا که از اجازه دادن به «بن گویر» برای سخنرانی، همانطور که مرسوم است، ابراز ناراحتی کردند، جنجال برانگیخت. 

سخنگوی کمیسیون اروپا پیشتر گفته بود که آن‌ها در حال مشاوره داخلی و همچنین با کشور‌های عضو در مورد چگونگی ادامه این مراسم هستند. 

این مقام اروپایی همچنین گفت: ما نظرات سیاسی «بن گویر» را تایید نمی‌کنیم، ما دیدگاه‌های سیاسی حزب او را تایید نمی‌کنیم، زیرا این دیدگاه‌ها در تضاد کامل با ارزش‌ها و اصولی است که اتحادیه اروپا به آن اعتقاد دارد و به آن پایبند است.

«بن گویر» که مسئولیت سازمان‌های مجری قانون رژیم صهیونیستی، از جمله پلیس مرزی در کرانه باختری اشغالی را بر عهده دارد، در سال ۲۰۰۷ به دلیل تحریک به نژادپرستی علیه اعراب و حمایت از سازمانی که از سوی آمریکا یک گروه تروریستی تلقی می‌شود، محکوم شد.

او در واکنش به لغو این مراسم، در پیامی توییتری، نوشت: مایه شرمساری است که اتحادیه اروپا که ادعا می‌کند چندفرهنگی‌گرایی را نمایندگی می‌کند، به این شکل عمل می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *