نشست استانداران، وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهوری

22:18 - 18 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۶۴۶
نشست استانداران، وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهوری
دومین جلسه شورای ملی زنجیره ارزش راهبردی عصر دوشنبه با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری، احمد وحیدی وزیر کشور و استانداران سراسر کشور در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، معاون اول رئیس جمهوری و وزیر کشور پیش از این نشست از بخش های مختلف نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران به ویژه غرفه استان ها بازدید کردند.

در این نشست که در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۲ در حال برگزاری است، علاوه بر استانداران، برخی معاونان وزیر کشور هم حضور دارند. طرح ملی زنجیره ارزش راهبرد با هدف ایجاد تحول در اقتصاد منطقه ای استان های مختلف بر اساس ایجاد یک ساختار نظامند نهادی در حوزه توسعه کسب و کار مبتنی بر منطق زنجیره ارزش در دی ماه ۱۴۰۱ به استان های سراسر کشور ابلاغ شد.

بر اساس اعلام محسن کوشش تبار معاون اقتصادی وزیر کشور در این رویکرد دولت نقش تسهیل گری ایفا کرده و با بسیج همه ظرفیت­ های نهادی و مشارکت جدی نهادهای عمومی، بخش خصوصی و ذی نفعان محلی، زمینه شکل گیری زنجیره های ارزش را فراهم می کند.

به گفته وی، برای نظارت عالیه بر اجرای طرح، "شورای ملی توسعه زنجیره های ارزش راهبردی استان ها" با شرح وظایف مشخص و عضویت دستگاه ­های تخصصی ذی ربط، نهادهای عمومی و بخش خصوصی در هر استان پیش بینی شده و گروه کاری توسعه زنجیره­ های ارزش استان در ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان، برای اجرای طرح مزبور در  نظر گرفته شده است.

حفظ و اعتلای ساختار اجتماعی کشور و کاهش میل به مهاجرت و ماندگاری جمعیت، پرهیز از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش،  تزریق روحیه بالندگی و نشاط اجتماعی با اجرای طرح های موفق، ارائه الگوهای موفق توسعه­ ای و  ایجاد فرصت­ های شغلی پایدار با استفاده از ظرفیت بازار مناطق از دیگر ظرفیت های مهم پیش بینی شده در طرح مزبور است.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: وزارت کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *