سرلشکر باقری: دعوت ایران از عمان برای شرکت در رزمایش‌های مرکب بین‌المللی دریایی/ شاهد دوگانگی در حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیست هستیم

13:35 - 18 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۵۷۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سرلشکر باقری: دعوت ایران از عمان برای شرکت در رزمایش‌های مرکب بین‌المللی دریایی/ شاهد دوگانگی در حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیست هستیم
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی همکاری‌های دفاعی میان ایران و عمان را رو به جلو و با پیشرفت سریع توصیف کرد و گفت: از کشور عمان برای شرکت در رزمایش‌های مرکب بین‌المللی دریایی دعوت می‌کنیم.

خبرگزاری میزان- به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته در صدر یک هیأت عالی‌رتبه نظامی به عمان سفر کرده است، صبح امروز (دوشنبه) با دریاسالار «عبدالله بن خمیس الرئیسی» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح این کشور دیدار کرد.

سردار باقری در این دیدار ضمن تشکر از مهمان‌نوازی همتای عمانی خود، از حمایت‌ها و کمک‌های مسئولان عمان به‌ویژه سلطان این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران تقدیر و این روابط را نشان‌دهنده عمق برادری و بجا آوردن حق همسایگی عنوان کرد.

وی منطقه خلیج فارس و غرب آسیا را یکی از حساس‌ترین مناطق جهان دانست و گفت: این منطقه طی سال‌های اخیر محل زورآزمایی آمریکایی‌ها نیز بوده که سعی داشتند خودشان را به‌عنوان حاکم مطلق، به جهان و منطقه تحمیل کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: امروز نشانه‌های جدیدی از تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق دیده می‌شود و باید تأکید کرد که آینده متعلق به منطقه ما و آسیاست.

سرلشکر باقری با بیان اینکه طی روز‌های آینده، همایش بزرگ نظم جدید جهانی با حضور مقامات چند کشور ازجمله عمان در تهران برگزار خواهد شد، روابط میان دو کشور ایران و عمان را روابطی ممتاز، دوستانه، گرم و صمیمی دانست و افزود: ما معتقدیم امنیت مرز‌های دریایی میان دو کشور باید تقویت شود و آماده‌ایم تا یک برنامه مشترک درخصوص اقدامات اطلاعاتی و گشت‌های مشترک خصوصاً در حوزه مقابله با مواد مخدر داشته باشیم.

وی همکاری‌های دفاعی میان ایران و عمان را رو به جلو و با پیشرفت سریع توصیف کرد و گفت: از جمله این همکاری‌ها، تمرین‌های مشترک برای برقراری امنیت دریایی و انجام رزمایش‌های دریایی است و ما از کشور عمان دعوت می‌کنیم تا در رزمایش‌های مرکب بین‌المللی دریایی نیز شرکت کند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف به خودکفایی صد درصد رسیده‌اند و ما می‌توانیم با تعامل و ارتباط در حوزه‌های تجهیزاتی، آموزشی و عملیاتی، همکاری‌های بیشتری با کشور عمان داشته باشیم.

سردار باقری همچنین در بخش پایانی سخنان خود، مسئله فلسطین را یکی از اساسی‌ترین مسائل برای جمهوری اسلامی ایران و دنیای اسلام خواند و گفت: امروز رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی همه جوامع تحت فشار قرار دارد و ما شاهد یک دوگانگی در حاکمیت آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: سرلشکر باقری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *