رشد ۱۰۰ درصدی ثبت‌نام حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین

12:41 - 18 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۵۶۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رشد ۱۰۰ درصدی ثبت‌نام حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از شرکت ٢٠٤ هزار نفر در طرح اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در سال جاری با وجود تبلیغات سوء اکرام ایتام رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

خبرگزاری میزان- حبیب الله آسوده در نشستی خبری ضمن درخواست از شرکت‌های خصوصی و دولتی برای رفع محرومیت در استان‌ها گفت: بر اساس انعقاد تفاهم نامه با شرکت فولاد هرمزگان برای ٢٠ هزار یتیم این استان ماهیانه ٥٠ هزار تومان مقرری در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: امسال سال متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته بود و نهاد‌های بخش خصوصی در فرایند محرومیت زدایی بسیار کمک کردند و در این زمینه نقش رسانه هم کاملا بی بدیل بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش ۹۱ درصدی حمایت‌های مردمی از مددجویان تحت پوشش نسبت به رمضان سال گذشته افزود: امسال ماه رمضانی متفاوت رقم خورد، برنامه ما جذب ١٥٠ هزار نفر حامی بود، اما ٢٠٤ هزار نفر در طرح اکرام شرکت کردند.

آسوده با بیان اینکه در حوزه اطعام نیز تحولی بزرگ را شاهد بودیم، اظهار کرد: امسال با نیت امام عصر «عج» بیش از ١٠ هزار آشپزخانه با همراهی مردمی و بسیج بیش از ۴۰ میلیون غذای گرم میان مردم توزیع کردند، نکته مهم رویداد امسال این بود که کمیته امداد نقش کلان و سیاست گذاری داشت و اصلا از اعتبار دولتی در این ایام استفاده نشد و هزینه‌ها کاملا از منابع مردمی تامین شد.

وی با بیان اینکه در حوزه فطریه و کفارات ماه رمضان نیز امسال طبق آماری که تاکنون ثبت شده ۶۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم، توضیح داد:امسال علیرغم تبلیغات سوء اکرام ایتام رشد ۱۰۰ درصدی داشته و ۵۴ درصد ثبت نام کنندگان نیز از بانوان بودند.

آسوده گفت: مردم می‌توانند در پویش «هر خانواده یک حامی» شرکت کنند و مستقیم مبلغ حمایتی خود را به حساب فرزند واریز کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *