۹۶.۸ درصد کسب و کارها به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شدند

14:46 - 17 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۴۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
۹۶.۸ درصد کسب و کارها به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شدند
از ابتدای سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری در مجموع ۹۶.۸ درصد مجوز‌های کسب و کار یعنی ۳۱۳ هزار و ۴۱۰ متقاضی موفق به دریافت مجوز به صورت کاملا الکترونیکی و بدون نیاز به حضور فیزیکی از طریق درگاه ملی مجوز‌های کشور شدند.

خبرگزاری میزان- به گزارش شادا، از فروردین ماه سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت امسال ۸۴۴ هزار و ۵۶۶ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوز‌های کشور ثبت شده است که از این تعداد ۳۱۳ هزار و ۴۱۰ متقاضی موفق به دریافت مجوز از همین طریق شده‌اند.

همچنین ۴۰۸ هزار و ۲۲۲ درخواست بررسی و رد شده است و ۱۱۹ هزار و ۷۹۱ درخواست در دست بررسی است و بررسی ۸۳ هزار و ۷۷۲ درخواست صدور مجوز با تاخیر مواجه شده است و به این ترتیب شاخص کل پاسخگویی به ۹۰.۱ درصد در درگاه ملی مجوز‌ها رسیده است.

مجموعا تا این تاریخ ۴۵۶۱ عنوان مجوز به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شده که ۹۶.۸ درصد مجوز‌های کسب و کار را شامل می‌شود.

صندوق نوآوری، سازمان انرژی اتمی، سازمان محیط زیست، اتاق بازرگانی و وزارت نیرو شاخص پاسخگویی به موقع ۱۰۰ درصد را حائز شده اند و هیچ تاخیری در بررسی درخواست‌ها نداشتند.

سازمان نظام مهندسی ساختمان، کارشناسان رسمی دادگستری، جامعه حسابداران رسمی، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و قوه قضائیه هیچگونه مجوزی از طریق درگاه صادر نکرده‌اند.

سازمان نظام مهندسی ساختمان یک عنوان مجوز، کارشناسان رسمی دادگستری یک عنوان، جامعه حسابداران رسمی ۳ عنوان، سازمان اداری و استخدامی ۴ عنوان، سازمان برنامه و بودجه ۵ عنوان و قوه قضائیه ۲۳ عنوان مجوز متصل به درگاه ملی مجوز‌ها دارند.

وزارت کشور، سازمان نظام پزشکی، جامعه مشاوران مالیاتی و شهرداری‌های کلان شهر‌ها هم صدور مجوز از درگاه نداشته اند هرچند که درخواست‌های ثبت شده‌ای برای آن‌ها در درگاه موجود است.


برچسب ها: درگاه ملی مجوز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *