معلم سپاه مبارزه با جهل است

13:34 - 17 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۳۸۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معلم سپاه مبارزه با جهل است
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی با اشاره به نقش والای والای معلم در امر تعلیم و تربیت، گفت: معلم فرمانده سپاه مبارزه با جهل است؛ اگر معلم نباشد، جهل انسان‌ها را فراگرفته و جامعه را نابود می‌کند.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلاموالمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در مراسم تجلیل از اساتید و معلمان نیروی پدافند هوایی ارتش که صبح امروز (یکشنبه) در ستاد این نیرو برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم اظهار داشت: تجلیل از معلم، تجلیل از خدا و پیامبران الهی است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه پیامبران الهی معلم همه ما هستند، افزود: معلمان جانشین خدا در امر تعلیم و تربیت و وارثان پیامبران الهی هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاء (ع) است، گفت: خدا را شاکریم که چنین مکتبی داریم که این نکات ظریف را برای ما بیان می‌کند و هیچ مکتبی وجود ندارد که چنین نگاهی به معلمان داشته باشد.

وی با بیان اینکه معلمان بر گردن همه ما حق دارند، عنوان کرد: معلمان جایگاه بالایی نزد پروردگار دارند؛ زیرا معلم دشمنِ «دشمن انسان» یعنی جهل است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: معلم فرمانده سپاه مبارزه با جهل است؛ اگر معلم نباشد، جهل انسان‌ها را فراگرفته و جامعه را نابود می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: معلم فرماندهی مبارزه با جهل را عهده‌دار است و در صورت نبودِ معلم، انسان‌ها همه دارایی مادی و معنوی خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه بشر از عهده پرداخت مزد معلم برنمی‌آید، گفت: معلم کسی است که چشم به خدا دارد و هیچ چشمداشتی به غیر خدا ندارد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی معلمان را معماران و سازندگان تمدن آینده دانست و خاطرنشان کرد: اگر معلم نبود، آگاهی هم نبود، تمدن در نقطه صفر باقی می‌ماند و جهل همه جا را فرا می‌گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *