ماماها از موثرترین فعالان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کشور هستند

12:54 - 17 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۳۷۳
ماماها از موثرترین فعالان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کشور هستند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز جهانی ماما، این روز را فرصتی مغتنم برای «بزرگداشت خدمات امید آفرین جامعه مامایی کشور در مسیر تحقق ایران جوان » توصیف کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، متن پیام بهرام عین اللهی به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

جامعه متعهد و خدوم مامایی با تکیه بر اخلاص، ایثار، دانش و تجربه ارزنده خویش، نوید بخش طلوع جانفزای حیات انسان، سرزندگی خانواده‌ها و سلامت مادران و نوزادانند که با هر تولد، طراوت، امید و شادابی روز افزون جامعه را بشارت می‌دهند.

ماما‌ها از مؤثرترین کنشگران حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کشورند که بدون همکاری ارزشمند و دلسوزانه ایشان، مسیر سرنوشت ساز افرایش نسل و جلوگیری از سالخوردگی میهن عزیز اسلامی مان، پیموده نمی‌شود. نقش و تأثیر این صنف سختکوش و فداکار در کاهش مرگ و میر مادران باردار، افزایش آمار زایمان طبیعی و تأمین سلامت مادران و نوزادان گواهی بر موفقیت چشمگیر آنان در ایفای تعهد حرفه‌ای و وجدانی است که به موجب این شغل خطیر به عهده دارند و ان شاءالله از این بابت در نزد خداوند متعال مأجور خواهند بود.

اینجانب روز جهانی ماما را به تمامی ماما‌های گرانقدر کشور تبریک عرض نموده و امید دارم که با ارتقای روز افزون آموزش در این حوزه و تربیت نیروی مامایی دانشور و کارآمد، افزایش جذب و استخدام ماما، پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی در بارداری و غیر بارداری و تعرفه گذاری خدمات مامایی در بلوک‌های زایمان، جایگاه حرفه‌ای ماما را در نظام سلامت اعتلا بخشیم و سلامت مادران و نوزادان کشور را به ویژه در مناطق محروم تضمین کنیم.

اینجانب به همت والا و مجاهدت‌های ستودنی همکاران ماما در مراکز و به ویژه روستا‌های دور دست کشور وقوف کامل دارم و از یکایک این بشارت دهندگان جوانی کشور می‌خواهم در لحظات ناب تلألؤ اولین اشک‌ها و لبخندها، فریاد‌ها و شوقها، عشق‌ها و امید‌ها و به ویژه در اوقات نورانی تسبیح و نیایش، ما و میهن عزیز اسلامی‌مان را از دعای خیر خود فراموش نکنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر بهداشت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *