معاونان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور در مرکز ارتباط مردمی به مشکلات مراجعان رسیدگی کردند

11:23 - 17 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۳۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاونان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور در مرکز ارتباط مردمی به مشکلات مراجعان رسیدگی کردند
معاونان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعه کنندگان دیدار و با بررسی پرونده آن‌ها دستورات لازم را صادر کردند.

خبرگزاری میزان – پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی واسطه مسئولان قضایی با مردم، صفدر کشاورز معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و عبدالحمید مرادی مدیر کل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مراجعه کنندگان به صورت چهره به چهره دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کردند.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه انجام شد، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیر کل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استماع مشکلات و در خواست‌های متقاضیان پرداخت و در راستای تکریم ارباب رجوع و پیگیری حقوق مراجعان تصمیماتی اتخاذ کردند.

گفتنی است در این دیدار مردمی معاونان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن استماع مشکلات ثبتی مراجعه کنندگان به ارشاد و راهنمایی و ارائه راهکار‌های لازم پرداختند همچنین جهت تسریع در رسیدگی با مسئولان مربوطه مکالمه تلفنی برقرار کردند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

صفدر کشاورز معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره درخواست‌های مطرح شده در ملاقات مردمی امروز، گفت: قالب درخواست‌های امروز ملاقات مردمی پیرامون مشکلات املاک در چند استان اعم از قم، تهران بود به طوری که یا موفق به دریافت سند مالکیت نشده بودند و اسناد عادی داشتند و یا اینکه دارای اسناد مشاعی بودند که درخصوص درخواست آن‌ها مبنی بر افراز یا تفکیک با موانعی مواجه شدند.

وی افزود: یکی دیگر از موارد ملاقات مردمی امروز پرونده اجرایی مسروق به سابقه بود که در دیوان عدالت اداری مطرح بود و موکول به رسیدگی در همان حوزه شد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در هر مورد دستورات لازم برای مسئولان مربوطه، مدیران کل استان‌ها و ستاد صادر شد تا مراتب پیگیری و پاسخ متقاضیان داده شود همچنین نتیجه اقدامات به سازمان ثبت اسناد گزارش می‌شود.

کشاورز بیان کرد: امیدواریم با پیگیری‌هایی که همکاران انجام می‌دهند درخواست‌ها رسیدگی شود و پس از رفع مشکل نتیجه را به مرکز ارتباطالت مردمی قوه قضاییه اعلام کنند.

عبدالحمید مرادی مدیر کل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره درخواست‌های مطرح شده در ملاقات مردمی امروز، گفت: در ملاقات مردمی امروز یکی از مراجعان پیرو اجرای اسناد رسمی بحث بازداشت ملکی به منظور اجرای مهریه را خواستار بود که راهکار‌های لازم ارائه و مقرر شد مکاتباتی با مرجع قضایی صورت گیرد تا اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: موضوع دیگر در این دیدار بحث اصلاحات ارضی ملکی در اراک بود و مقرر شد رای‌هایی که در این خصوص در شورای عالی اصلاحات ارضی صادر شده برای رسیدگی مشاهده و نتیجه نهایی حاصل شود.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *