سازمان بزرگ ارکسترها را زیر نظر بنیاد رودکی تشکیل دهیم

12:40 - 02 ارديبهشت 1394
کد خبر: ۴۷۱۱۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: خبرگزاری میزان: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تشکیل سازمان بزرگ ارکسترها، شاید بشود ارکستر سمفونیک تهران به ارکستر سمفونیک ملی ایران در یک فضای بزرگ تری تبدیل کرد.

: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تشکیل سازمان بزرگ ارکسترها، شاید بشود ارکستر سمفونیک تهران به ارکستر سمفونیک ملی ایران در یک فضای بزرگ تری تبدیل کرد.


به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ،"علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار از تمرین ارکستر سمفونیک تهران گفت: ارکستر سمفونیک تهران به نظر بنده به نسبت آنچه که دیدم فوق العاده بود و خیلی عالی ارکستر پیش می رود.


وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم "علی رهبری" را در همه جوانب باید کمک و حمایت کرد تا بتواند این کار به همین صورتی که پیش می رود ادامه دهد.


مرادخانی تصریح کرد: بعضی وقت ها با خودم می گویم این تمرین ها به شخصه خود یک کلاس درس است و حتی جز نوازندگانی که می نوازند برای موزیسین هایی که می خواهند تمرین را ببینند به شخصه می تواند تجربه ای خوب باشد و می توانند ببینند که چطور یک اتفاق به این مهمی می افتد و مشخص می کند که وقتی یک کنسرت آماده می شود چه زحماتی برای آن کشیده شده است.


مرادخانی عنوان کرد: البته "علی رهبری" سلایق خاص خود را دارد و اینجا می بینیم که چه اتفاقات متفاوتی در حال رخ دادن است.


مرادخانی درباره وضعیت ارکستر ملی ایران اظهار کرد: در حال حاضر در حال طراحی برنامه ریزی جدیدی هستیم و دوستان هم پیشنهاداتی را ابلاغ کرده اند. البته به "بهرام جمالی" مدیر عامل بنیاد رودکی و "علی رهبری" عرض کردم که این موضوع را در حوزه های فکری و رسانه ای هم مطرح کنند تا روی آن فکر شود و آن موضوع این است که یک سازمان بزرگ ارکسترها را زیر نظر بنیاد رودکی تشکیل دهیم.


وی افزود: ما در نظر داریم یک چنین سازمانی را داشته باشیم تا مجموعه ای از نوازنده ها برای مجموعه ی همه اتفاقاتی که در ارکستر سمفونیک، ملی و مجلسی می افتد تربیت شوند تا هر زمان که لازم شد همه چیز به فرد برنگردد و به یک جریان کلی سازمانی بازگردد تا هر کسی که می تواند در این زمینه کار کند، ارکستر را تحویل گرفته و همکاری کند. شاید این طریقی باشد تا بتوانیم، این مجموعه از ارکسترها را پایدار و ماندگار کنیم.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *