سومین نمایشگاه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی آغاز به کار کرد

16:30 - 16 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۲۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سومین نمایشگاه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی آغاز به کار کرد
سومین نمایشگاه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی با همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قضاییه و همکاری دستگاه‌های دولتی و نظارتی آغاز به کار کرد.

خبرگزاری میزان - حسین پورمند با حضور در نمایشگاه سومین نمایشگاه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی، اظهارکرد: نمایشکاه پیشگیری و مقابله با جعل بیشتر به منظور شناسایی مهمترین موضوعات مرتبط با جعل و همچنین موضوعات جدیدی که وارد حوزه جعل می‌شود برگزار شده است؛ همچنین سازمان‌های دولتی و نهاد‌های حاکمیتی به صورت تخصصی هر کدام به نوبه خود دستاوردهایشان را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به حضور فعال شرکت‌های خصوصی و فناور در این نمایشگاه عنوان کرد: اقدامات مهمی که در واقع با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و همچنین همکاری وزارت کشور و وزارت اطلاعات اتفاق افتاده این است که در این نمایشگاه بخش خصوصی و شرکت‌های فناور هم دستاورد‌های خودشان را ارائه داده و سهمی در برگزاری آن داشته باشند ودر حال حاضر شرکت‌هایی مورد حمایت سازمان‌های دولتی و نهاد‌های حاکمیتی از جمله قوه قضاییه و همچنین شرکت‌هایی که مجوز‌های لازم را گرفته‌اند، در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری درخصوص پرونده‌هایی که همکاران قضایی در سراسر کشور با آن مواجه هستند به عموم مردم اطلاع‌رسانی می‌کند تا گرفتار موضوعات جعل نشوند. همچنین این معاونت ضمن ارتقای آگاهی‌های حقوقی جامعه، راهکار‌های مختلفی را با بخش‌های تخصصی و کارشناسان تخصصی سایر دستگاه‌ها به اشتراک می‌گذارد تا گستره این جرم کاهش یابد.

پورمند با اشاره به نتایج مطلوب اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در خصوص مقابله با جعل، بیان کرد: خوشبختانه مردم راجع به بسیاری از موضوعات از جمله جعل اسناد و مدارک هوشیار شده‌اند و تلاش می‌کنند گرفتار این موضوعات نشوند. همچنین رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها در قوه قضاییه با سرعت بیشتری در حال پیگیری است و فاصله زمانی که معمولا مجرمان سعی در ایجاد آن دارند کم شده و جرایم به سرعت کشف می‌شوند.

این نمایشگاه از تاریخ ۱۶ لغایت ۲٠ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل مجتمع فرهنگی شهید بهشتی قوه قضاییه برای بازدید مدیران و متخصصان حوزه پیشگیری و مقابله با جعل برقرار است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *