تشریح ۱۰ برنامه بانک مرکزی برای مهار تورم

15:49 - 16 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۲۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
تشریح ۱۰ برنامه بانک مرکزی برای مهار تورم
وزیر اقتصاد در مورد جزئیات ۱۰ برنامه بانک مرکزی برای رشد اقتصاد و مهار تورم توضیح داد.

خبرگزاری میزان- سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد، امروز در ارتباط زنده با صدا و سیما گفت: در جلسه امروز شورای اقتصاد که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، رئیس کل بانک مرکزی برنامه اقدام دستگاه‌های مختلف در مورد رشد اقتصادی و مهار تورم را ارائه کرد.

خاندوزی افزود: مقرر شد جزئیات زمان‌بندی هر اقدام به تفکیک هر دستگاه در هفته جاری نهایی و اعلام و به شورای اقتصاد ارائه شود.

وی در مورد جزئیات ۱۰ برنامه بانک مرکزی برای رشد اقتصاد و مهار تورم را شامل کاهش کسری بودجه دولت که هشت اقدام در این زمینه مورد تأیید شورای اقتصاد قرار گرفت؛همچنین برنامه پایش ناترازی بانک‌های کشور که ۷ اقدام به تأیید شورای اقتصاد رسید. برنامه سوم، کاهش بدهی دولت است که ۶ اقدام به تأیید شورای اقتصاد رسید. برنامه کاهش ناترازی ارزی در منابع و مصارف که مقرر شد، تقاضای ارز مدیریت شود و عرضه ارز از طرف صادرکنندگان غیرنفتی افزایش پیدا کند. در این زمینه ۶ اقدام مورد تأیید شورای اقتصاد قرار گرفت.

به گفته وزیر اقتصاد، در حوزه برنامه مدیریت نقدینگی، هدفگذاری شد که سقف رشد نقدینگی به ۲۵ درصد برسد و سه اقدام به پیشنهاد بانک مرکزی به تأیید شورای اقتصاد رسید. همچنین اهداف و برنامه‌های ناظر بر رشد اقتصادی مورد تأیید شورای اقتصاد قرار گرفت و هدایت اعتبار به سمت فعالیت تولیدی کشور مدنظر قرار گرفت و در این زمینه ۸ اقدام مشخص شامل برنامه پیش‌بینی‌پذیری و رفع موانع تولید و همچنین ۱۱ برنامه دیگر در دولت مورد تأیید شورای اقتصاد قرار گرفت.

به گفته خاندوزی در زمینه ناترازی‌های ارزی ۷ اقدام مشخص مورد تأیید قرار گرفت و اقدامات غیرقیمتی مورد تأکید شد که منجر به افزایش تورم نشود.

وی همچنین گفت: برنامه عرضه دارایی‌های مالی دولت که سه اقدام آن مورد تأیید شورای اقتصاد قرار گرفت، همچنین مدیریت انتظارات و بهبود دیپلماسی اقتصادی در جهت رشد سرمایه گذاری خارجی با ۶ اقدام مورد تأیید شورای اقتصاد قرار گرفت.

به گفته وزیر اقتصاد در جلسه شورای اقتصاد رئیس‌جمهور هم ضمن تأکید بر لزوم تهیه بسته‌های رسانه‌ای مقرر کرد، جزئیات هر بسته و وظیفه هر دستگاه توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تأیید شورای اقتصاد برسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر اقتصاد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *