رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسائل اقتصادی باید در برنامه هفتم توسعه تقدم رتبه‌ای داشته باشد

9:59 - 16 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۱۰۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مسائل اقتصادی باید در برنامه هفتم توسعه تقدم رتبه‌ای داشته باشد
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل اقتصادی باید در برنامه هفتم توسعه تقدم رتبه‌ای داشته باشد، گفت: این تقدم رتبه‌ای به خاطر نقش آفرینی اقتصاد در همه حوزه‌ها است.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا منتظری با اشاره به مهترین اولویت‌های برنامه هفتم توسعه، بیان کرد: وقتی در پی سال‌های متمادی شعار‌ها و راهبرد‌های سالیانه مقام معظم رهبری سابقه اقتصادی پیدا می‌کند، این بدین معنا است که مسئله اقتصاد در راس مسائل کشور است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری همواره تاکید کرده‌اند که مسائل اقتصادی و به ویژه تامین معیشت مردم باید مد نظر قرار گیرد. همچنین ما در فرهنگ دینی خود داریم که امام علی (ع) می‌فرماید؛ «بیم آن دارم که فقر ارکان ایمان را تهدید کند» البته بنده قصد ندارم بگویم که اقتصاد زیربناست، اما اقتصاد نقش تعیین کننده‌ای دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از این رو حتما اقتصاد باید در برنامه هفتم توسعه تقدم رتبه‌ای داشته باشد. این تقدم رتبه‌ای به خاطر نقش آفرینی اقتصاد در همه حوزه هاست؛ بنابراین ما باید در برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای عمل کنیم که نخست یک نقد عالمانه و صادقانه به سیاست‌های اقتصادی شش برنامه قبل صورت گیرد تا ببینیم نقاط ضعفمان کجا بوده است.

وی بیان کرد: همچنین ما باید در برنامه هفتم توسعه مسیر را به گونه‌ای تعریف کنیم که دیگر به اصلاح «اما»، «اگر» و «ای کاش» نگوییم. به واقع برنامه‌های توسعه‌ای باید سیر تکاملی داشته باشند لذا ما نباید همان مشکلی که در برنامه ششم داشتیم را دوباره تکرار کنیم و این زمانی رخ می‌دهد که ما یک نگاه کارشناسی و دقیق به امور داشته باشیم و برنامه‌های خود را روی پله قوی‌تری پیش روی بگذاریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *