درج پاداش صرفه‌جویی در قبوض برق از ابتدای خرداد

14:30 - 13 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۶۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
درج پاداش صرفه‌جویی در قبوض برق از ابتدای خرداد
وزیر نیرو گفت: از ابتدای خردادماه برنامه وزارت نیرو برای درج پاداش صرفه‌جویی اجرا می‌شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت نیرو (پاون)، «علی‌اکبر محرابیان» در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی که برای تابستان ۱۴۰۲ شده تولید حداکثر برق در بخش خانگی و صنعتی را داریم تا بتوانیم با کمترین مشکل از آن عبور کنیم و انتظار می‌رود با همکاری مردم بتوانیم رضایت نسبی را جلب کنیم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در بخش‌های تولیدی و صنعتی سعی می‌کنیم همانند سال گذشته برای صنایع کوچک برق مورد نیاز را تامین کنیم، افزود: تعطیلات بخش‌های تولیدی و صنعتی یک روز بعدازظهر در نظر گرفته می‌شود و امکان تولید در شش روز هفته فراهم است و سایر صنایع با مدیریت مصرف و انتقال مصارف به ساعت‌های غیر ساعت‌های پیک مصرف نیز می‌توانند به فرآیند تولید ادامه دهند.

وی تصریح کرد: در تابستان سال گذشته تولید برق مورد نیاز صنایع به نحوی صورت گرفت که با رشد تولید در این بخش همراه شد، امید است در سال‌جاری نیز بتوانیم بیش از سال گذشته انرژی موردنیاز را تامین کنیم.

وزیر نیرو اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی را برنامه اصلی وزارت نیرو برای مدیریت برق خانگی برشمرد و اظهار کرد: این طرح از ابتدای خردادماه اجرایی می‌شود. این برنامه برای همه اقشار مردم درنظر گرفته شده و نرخ این پاداش تا ۲۰۰۰ تومان به ازای هر کیلووات خواهد بود.

محرابیان اظهار کرد: نرخ خرید برق در مناطق عادی ۱۰۰ تومان و در مناطق گرمسیری ۲۵ تومان است، یعنی بیش از بیست برابر نرخ برق، پاداش پرداخت می‌شود که این پاداش در قبوض درج خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه پاداش صرفه‌جویی رقم بسیار جذابی را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: برای مثال مشترکان برق در مناطق گرمسیری با خاموش کردن فقط یک کولر گازی مازاد، مبلغ یک میلیون تومان پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند و به هر میزان که تعداد کولر‌های مازاد خاموش شود، نرخ پاداش نیز افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: ما به زودی روش‌های کاهش مصرف را به نحوی که به رفاه مردم آسیب نرسد معرفی می‌کنیم، ولی مهم‌ترین وسیله‌ای که می‌توان با آن شاهد کاهش مصرف باشیم، سیستم‌های سرمایشی است که در ساعت‌هایی که نیاز نیست باید از این وسایل استفاده نکنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *