جشنواره شیخ بهایی فرصتی برای افزایش اثرگذاری اقتصاد دانش بنیان است

12:21 - 13 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۶۳۴
جشنواره شیخ بهایی فرصتی برای افزایش اثرگذاری اقتصاد دانش بنیان است
جشنواره شیخ بهایی با هدف رونق بخشیدن به کسب و کارهای فناوری، زمینه سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش بنیان و جهت دهی به فعالیت های فن آفرینانه روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان-  امید رضایی فر در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که روز‌های ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت در شهر اصفهان برگزار می‌شود گفت: در معاونت فن آوری وزارت علوم پارک‌های علم و فناور بیشتر از قبل حمایت و جریان‌های تازه‌ای در زیست بوم فن آوری ایجاد خواهد شد.  

وی ضمن اشاره به اینکه طرح گرنت فناوری را بهتر از گذشته اجرا خواهیم کرد، ادامه داد: نگاه به فناوری با هدف ایجاد ساختاری منسجم و با همکاری حوزه‌های دیگر مانند صنعت و کشاورزی خواهد بود و در این راه تفاهم نامه‌های مختلفی به امضا رسیده است.  

سرپرست معاونت نوآوری و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حمایت از  جایزه ملی یونسکو و جشنواره شیخ بهایی از جمله کار‌های وزارت علوم است، افزود: توسعه و رشد فضای مالی کسب و کار‌های نوین از دیگر اهداف وزارت علوم است.

قاسم مصلحی رئیس شهرک علم و فناوری اصفهان نیز در این نشست گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پایه گذار مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری کشور است.  

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شاغل هستند، ادامه داد: ارتباط مناسبی بین عناصر زیست بوم فناوری و نوآوری شکل گرفته است.  

رئیس شهرک علم و فناوری اصفهان افزود: جشنواره شیخ بهائی از سال ۷۷ آغاز شده است و رونق بخشیدن به کسب و کار‌های فناوری، زمینه سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش بنیان و جهت دهی به فعالیت‌های فن آفرینانه از جمله اهداف برگزاری این دوره از جشنواره شیخ بهایی است.  

عبدالرضا کبیری، دبیر جشنواره شیخ بهایی هم در این نشست اظهار کرد: این جشنواراه در ۲ بخش مسابقه‌ای و غیرمسابقه‌ای برگزار می‌شود، در بخش مسابقه‌ای ۲ زیرمجموعه پیش بینی شده است که زیرمجموعه اول طراحان کسب و کار است، در این بخش ۲۰۱ طرح و زیرمجموعه و در زیرمجموعه فن آفرینی و تجاری سازی فناوری ۲۹۶ طرح دریافت شده است.

وی در خصوص برگزیدگان این جشنواره گفت: در بخش طراحان کسب و کار سه برگزیده، در بخش فن آفرینی و تجاری سازی فناوری در ۲ زیرمجموعه شرکت‌های نوپا و شرکت‌های رشد یافته هر کدام ۳ شرکت و در بخش فن آفرینی صنعت ساز یک منتخب داریم. همچنین مدیریت شهری اصفهان نیز برای نفر اول در بخش شرکت‌های رشدیافته ۲۰۰ میلیون تومان و بقیه برگزیده‌ها به ترتیب کمتر، در بخش طراحان کسب و کار ۱۵۰ میلیون تومان و بخش فن آفرین صنعت ساز ۳۰۰ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته است.

دبیر جشنواره شیخ بهایی با بیان اینکه  از ۲۸ استان ثبت نام اولیه انجام شد و در مرحله نهایی طرح‌هایی از تهران، اصفهان خراسان رضوی، مرکزی، کرمانشاه، لرستان البرز، زنجان، اردبیل و گلستان داشتیم، افزود: این جشنواره با هدف فرهنگ ترویج کارآفرینی شروع شد. در دوره هفدهم شناسایی چالش‌ها و راهبرد‌های رشد کسب و کارها، معرفی مهارت‌های ارتباطی در بازار کار جهانی و کلان روند‌ها در صنایع بزرگ کشور بیشتر مورد توجه است.

وی توضیح داد: به جز بخش‌های مسابقه ای، بخش‌های غیرمسابقه‌ای نیز در جشنواره داریم که سرمایه گذاری در قالب بنگاه اقتصادی و جشنواره آموزش و مشاوره برای ساماندهی مذاکرات، دعوت از سرمایه گذار‌ها و بازرگانان، برگزاری نشست‌های  ۲ جانبه و ارائه محصولات از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *