گفت‌وگو|

جزئیات اختلال شب گذشته پیام‌رسان‌های داخلی

15:46 - 12 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۴۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
جزئیات اختلال شب گذشته پیام‌رسان‌های داخلی
مدیر مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در رابطه با جزئیات اختلال شب گذشته پیام‌رسان‌های داخلی گفت: مشکل ایجادشده در شبکه تامین برق، باعث از دسترس خارج‌شدن برخی از پیام‌رسان‌ها به صورت موقت شد.

خبرگزاری میزان _ شب گذشته پیام‌رسان‌های بله، ایتا، گپ و سروش چند ساعتی از دسترس خارج و دچار اختلال شدند. 

در این رابطه محمد احسان خرامید، مدیر مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: شب گذشته تعدادی از پیام‌رسان‌ها به دلیل قطعی برق محل نگهداری مرکز داده پیام‌رسان‌ها دچار اختلال شدند. 

به گفته وی قطعی برق محل نگهداری مرکز داده ۳۰ دقیقه به طول انجامیده، اما مرکز داده‌های پیام‌رسان‌ها با استفاده از سیستم‌های بک‌آپ و یو‌پی‌اس‌ها (سیستم برق‌رسانی) بعد از ۵ دقیقه شروع به فعالیت کرده‌اند. 

خرامید با اشاره به اینکه سیستم برق‌رسانی مجدد به مرکز داده مانند برق‌رسانی مجدد به یک سیستم رایانه‌ای و راه‌اندازی یک برنامه است، گفت: راه‌اندازی، همگام‌سازی و اتصال مجدد چندین سرور(سرویس‌دهنده) کمی زمان‌بر است و دلیل فاصله زمانی ایجادشده برای راه‌اندازی مجدد پیام‌رسان‌ها، این بوده است. 

به گفته مدیر مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات پیام‌رسان سروش ساعت ۲۱ شب گذشته، پیام‌رسان بله ۲۳:۴۵ شب گذشته و پیام‌رسان ایتا ساعت ۷ صبح امروز به مدار خدمات‌رسانی بازگشته‌اند. 

وی با اشاره به اینکه این اتفاق تنها برای چند پیام‌رسان رخ داده است، گفت: مابقی پیام‌رسان‌ها بدون اختلال خدمات‌رسانی خود را به کاربران انجام داده‌اند و ما در جهت عدم وقوع مجدد این اتفاق تلاش خواهیم کرد. 

خرامید همچنین تاکید کرد: وظیفه ما این است که از رخ دادن این قبیل اتفاق‌ها جلوگیری کنیم، اما قطعی برق و ایجاد اختلال در کار پیام‌رسان‌ها در تمام دنیا امری عادی است. 

بررسی‌ها نشان می‌هد تمام پیام‌رسان‌های ایرانی هم‌اکنون فعال و در حال ارائه خدمات به کاربران خود هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *