رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شروع موج جدید ایران هراسی از لندن/ هراس انگلیس از اقدامات ایران در داخل خاک جزیره!

17:34 - 12 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۴۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شروع موج جدید ایران هراسی از لندن/ هراس انگلیس از اقدامات ایران در داخل خاک جزیره!
پس از تلاش‌های ناکام رسانه‌های غربی مانند سی‌ان‌ان در اتهام زنی علیه ایران، این بار یک رسانه انگلیسی در گزارش به اصطلاح اختصاصی به اتهام زنی درباره ایران پرداخته است.

خبرگزاری میزان – از زمان آغاز اغتشاشات در ایران از اواخر شهریور ماه سال ۱۴۰۱، کشور‌های غربی و رسانه‌های مورد حمایت آنها در یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه ایران دست به طیف گسترده‌ای از اقدامات زدند.

این اقدامات طیف گسترده‌ای داشت و رسانه‌های غربی هم در این جنگ به ایفای نقش پرداختند.

این گزارش‌های بی‌پایه و اساس که اکنون شکل جدیدی به خود گرفته است، به بهانه‌ایی برای کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم در حوزه حقوق بشر تبدیل می‌شوند.

پس از شکست پروژه شبکه‌ها و رسانه‌های غربی در حوزه حقوق بشر اکنون یک رسانه انگلیسی با طرح ادعایی بی اساس خط تکراری رسانه‌های جریان مذکور را پی گرفته است.

گزارش ادعایی رسانه انگلیسی

پایگاه «inews»  در گزارشی ادعایی که «اختصاصی»! خوانده شده با عنوان «جنگ مخفیانه ایران در خاک انگلیس: توطئه‌های مسمومیت، تلاش برای آدم ربایی و تهدید به کشتن»، به مطرح کردن اتهاماتی درباره ایران پرداخته است.

این رسانه در داستان سرایی‌های خود مدعی است که ایران مخالفان را در انگلیس هدف قرار می‌دهد و اکنون برای نخستین بار، قربانیان روایت‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

به ادعای این رسانه، پلیس ضد تروریسم انگلیس در نوامبر سال گذشته  با حضور در منزل یکی از مقامات «جامعه یهودیان انگلیس»، گفتند: «نقشه‌ای برای ترور شما وجود دارد».

در این گزارش ادعایی به نقل از آنچه یک عضو «جامعه یهودیان انگلیس» خوانده شده و نامی هم از او برده نشده، گفته شده که «آن‌ها(پلیس انگلیس) از روی یادداشت‌ها می‌خواندند و گفتند که دلیلی برای این باور دارند که زندگی من در خطر است.»

به ادعای این گزارش، «افسران پلیس انگلیس در اوایل سال ۲۰۲۲ با فرد مذکور ملاقات کرده بودند تا به او درباره سفر خارجی که ممکن است به قیمت جانش تمام شود، هشدار دهند. حالا، او کشف کرد، که این نقشه به خاک انگلیس منتقل شده است.»

این رسانه انگلیسی در بخشی دیگر از گزارش ادعایی خود می‌گوید که بر اساس ۱۴ مصاحبه که به زعم آن‌ها با قربانیان، کارشناسان و سیاستمداران ترتیب داده شده، می‌تواند ادعا‌های مطروحه خود مبنی بر توطئه برای، «مسموم کردن، ربودن و کشتن دشمنان ایران در خاک انگلیس - عمدتاً بدون پیامد - را آشکار کند.»

«inews» مدعی است که باصطلاح قربانیان که برای نخستین بار صحبت می‌کنند، زندگی‌شان از سوی شبکه‌ای از حامیان ایران که از داخل انگلیس فعالیت می‌کنند، زیر و رو شده است.

به ادعای نگارنده گزارش، «این افشاگری‌ها موجب اعمال فشار بر وزرا شد تا اقدامات سخت‌تری علیه ایران انجام دهند؛ هفته گذشته، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس، ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌های چهار فرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به طور کامل اعلام کرد.»

این گزارش ادعایی می‌گوید وزارت کشور انگلیس در برابر درخواست‌های گسترده برای قرار دادن این سازمان در فهرست گروه‌های تروریستی خود مقاومت کرده است.

گزارش شبه رسانه انگلیسی، در بخشی دیگر مدعی می‎شود «در ژوئن ۲۰۲۱، مقامات اطلاعاتی داخلی انگلیس(ام آی ۵) به اینترپل اطلاع دادند که یکی از اعضای مظنون نیروی قدس سپاه برای انجام یک عملیات مرگبار علیه مخالفان ایرانی در انگلیس کار می‌کرده است».

«تام توگندات»، وزیر امنیت انگلیس در اظهاراتی ادعایی خطاب به نمایندگان پارلمان این کشور، گفته است «ایران به دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد افراد مستقر در انگلیس بوده است. ما معتقدیم این اطلاعات آماده‌سازی برای عملیات‌های مرگبار آینده بود.»

نگارنده این گزارش همچنین می‎گوید که «اینترنشنال» نیز نوامبر گذشته پس از هشدار به دو کارمند ارشد مبنی بر در خطر بودن جانشان، مجبور شد پخش زنده خود را از انگلیس به واشنگتن دی سی، منتقل کند.

«آدام بیلی»، سخنگوی «اینترنشنال»، ادعا کرد: «آن‌ها تحت نظر مأموران دولت ایران بودند - بیرون از خانه، محل کار، در رفت و آمد‌های روزانه. خودرو‌های مسلح باید خارج از مقر این خبرگزاری قرار می‌گرفتند.»

یک تحقیق «واشنگتن پست» به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا، ادعا میکند «ماموران برای جمع آوری اطلاعات در مورد عادات روزانه آنها، اهداف را دنبال می‌کنند. آن‌ها سپس از جزئیات الگوی زندگی برای هدایت گروه‌های نیابتی- معمولاً باند‌های جنایتکار سازمان‌یافته - برای اجرای تهدید به آدم‌ربایی و قتل از طرف تهران استفاده می‌کنند.»

گزارش مذکور در ادامه میگوید: مسائل در ماه نوامبر گذشته بحرانی‌تر شد - همان ماهی که سازمان اطلاعات داخلی انگلیس هشدار خود را به شهروندان انگلیسی اعلام عمومی کرد.

به نوشته این گزارش، از آغاز سال ۲۰۲۲، پلیس انگلیس و «ام آی ۵» با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا تعدادی از توطئه‌ها را برای ربودن یا حتی کشتن افراد انگلیسی یا مستقر در انگلیس که به عنوان ادعایی «دشمنان ایران» شناخته می‌شوند، خنثی کنند.

تکرار رویه رسانه‌های غرب در اتهام زنی علیه ایران

نگاهی به گزارش اخیر از سوی این شبه رسانه انگلیسی و مقایسه آن با گزارش‌های ادعایی از سوی رسانه‌هایی غربی مانند شبکه «سی ان ان»، یک رویه مشابه را نشان می‌دهد؛ «گزارش اختصاصی»، «منابع آگاه ناشناس»، «قربانیان و کارشناسان».

این پایگاه انگلیسی نیز در گزارش به اصطلاح اختصاصی خود همان رویه رسانه‌های قبلی را در اتهام زنی علیه ایران دنبال کرده و اتهاماتی را مطرح می‌کند که برای آن‌ها سند و مدرک معتبری به جز اظهارات تعدادی افراد معلوم الحال ارائه نکرده است.

«inews» همچنین در تایید ادعای خود به اظهارات ضد ایرانی معمول مقامات انگلیسی که پیش از این نیز منتشر شده، پرداخته است، این در حالی است که مقامات انگلیسی همواره این اظهارات ضد ایرانی خود را بدون سند و مدرک مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: انگلیس ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *