رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شمخانی: فعال‌سازی مکانیسم ریال-روپیه در پیشبرد اهداف مشترک اقتصادی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد

13:12 - 11 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۲۳۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
شمخانی: فعال‌سازی مکانیسم ریال-روپیه در پیشبرد اهداف مشترک اقتصادی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی ریشه‌دار، اراده رهبران دو کشور و همچنین استقلال راهبردی ایران و هند، بستر‌های اصلی در مسیر توسعه همکاری‌های دو جانبه است.

خبرگزاری میزان - به گزارش نورنیوز، «آجیت دوآل»، مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند که به تهران سفر کرده است؛ صبح امروز با دریابان «علی شمخانی»، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون روابط سیاسی، امنیتی به ویژه مسائل اقتصادی دو و چندجانبه و مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی ریشه‌دار، اراده رهبران دو کشور و همچنین استقلال راهبردی ایران و هند به عنوان بستر‌های اصلی در مسیر توسعه همکاری‌های دو جانبه اشاره کرد.
 
دریابان شمخانی تأکید کرد: روابط ایران و هند بر علیه هیچ کشور دیگری نیست و از اراده طرف‌های ثالث نیز متأثر نمی‌شود. تحولات جهانی و منطقه‌ای شرایط بسیار مناسبی را برای تقویت تعاملات فی‌مابین در حوزه انرژی، حمل و نقل و ترانزیت، فناوری و بانکی میان ایران و هند ایجاد کرده است.

او همچنین خاطر نشان کرد: فعال‌سازی مکانیسم ریال-روپیه اقدام ضروری و مهمی است که در پیشبرد اهداف مشترک در حوزه‌های مختلف اقتصادی نقش تعیین کننده خواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با استقبال از ارتقاء نقش و موقعیت هند در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، عنوان کرد: حضور فعال دهلی در ابتکارات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با مشارکت کشور‌های آسیای مرکزی و حوزه خلیج فارس را لازم و راهگشا می‌دانیم.

او در ادامه گفت: مشارکت دو کشور برای احصاء و بهره‌گیری از فرصت‌های حاصل از تحولات منطقه‌ای و جهانی و همچنین همکاری فعال در سازمان شانگ‌های و گروه بریکس تأمین کننده منافع ملی ایران و هند است. 

شمخانی همچنین تأکید کرد: تصمیمات اتخاذ شده برای رفع موانع تداوم همکاری در پروژه چابهار می‌تواند در تغییر وضعیت غیر مناسب فعلی بسیار موثری باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *