گفت‌وگو|

تعیین قیمت گندم به کجا رسید؟

12:22 - 11 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۲۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تعیین قیمت گندم به کجا رسید؟
مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور با اشاره به اینکه جلسه شورای قیمت‌گذاری گندم در هفته گذشته برگزار شده است، گفت: ابلاغ قیمت جدید گندم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، براساس قانون، این وزارتخانه تا یک هفته پس از تاریخ جلسه مهلت دارد که قیمت جدید را اعلام کند.

خبرگزاری میزان _ دولت در هفته گذشته قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۲ را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد، اما این نرخ تصویب نشد و طبق قانون، قیمت‌گذاری جدید بر عهده شورای قیمت‌گذاری قرار گرفت.
 
شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت پیشنهادی گندم‌کاران و کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جلسه شورا ۱۷ هزار تومان بوده است، اما این قیمت پیشنهادی مورد موافقت قرار نگرفته و نرخ این محصول ۱۶ هزار تومان تعیین شده است.  

در همین رابطه علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: جلسه قیمت‌گذاری گندم در چهارشنبه هفته گذشته تشکیل و قیمت آن نیز مصوب شد، اما باید وزارت جهاد کشاورزی آن را اعلام و ابلاغ کند.  

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید تا یک هفته پس از مصوبه شورا قیمت جدید را ابلاغ کند. مصوبه شورا تا یک هفته اعتبار دارد و در صورتی که قیمت جدید ابلاغ نشود، جلسه شورا برای تصمیم‌گیری مجدد برگزار خواهد شد.  

ایمانی در ادامه افزود: با توجه به اعتراض کمیسیون کشاورزی به قیمت تصویب‌شده احتمال تشکیل مجدد شورا وجود دارد.  

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور همچنین با بیان اینکه گندم‌کاران در زمان برداشت مطالبات خود را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: مطالبات گندم‌کاران تا این لحظه تسویه است و معوقه‌ای ندارند.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *