گفت‌وگو|

موازی‌کاری قوا باعث معطل ماندن پروژه‌های عمرانی می‌شود

8:56 - 11 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۱۲۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
موازی‌کاری قوا باعث معطل ماندن پروژه‌های عمرانی می‌شود
نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه مسئله مهم هماهنگی و جلوگیری از موازی‌کاری بین سران سه قوه است گفت: موازی‌کاری باعث می‌شود بخش عمده پروژه‌های عمرانی به جهت عدم هماهنگی بین سه قوه معطل بماند.

حسن محمدیاری در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه مسئله مهم هماهنگی و جلوگیری از موازی‌کاری بین سران سه قوه است گفت: موازی‌کاری باعث می‌شود بخش عمده پروژه‌های عمرانی به جهت عدم هماهنگی بین سه قوه معطل بماند.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به همدلی قوای سه‌گانه به عنوان راهبرد اساسی کشور بیان کرد: این موضوع با توجه به استیضاح وزار ممکن است با چالش مواجه شود، اما جلسات سران قوا باید تدوام مشترک داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی موازی‌کاری‌ها در استان‌های شمالی به واسطه حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به چشم می‌خورد در پایان گفت: بستر‌های خیلی خوب و بالقوه‌ای در کشورمان داریم که می‌توان با همدلی سه قوه بیشترین بهره‌وری را از آن داشته باشیم.

 رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر امسال که بعد از ایام کرونایی برگزار شد خطاب به مسئولان کشور فرمودند: قوای سه گانه باید همدلی و همکاری کنند، اگر این سه قوه به‌طور کامل با هم همکاری کنند کار‌ها به هیج‌وجه گره نمی‌خورد.

ایشان همکاری، همدلی وهم افزایی سه قوه را یک راهبرد بسیار مهم و اساسی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور اعلام کردند و با اشاره به ترتیبات خوب قانون اساسی درباره تشکیل قوای سه گانه افزودند: اگر قوای مقننه، مجریه و قضاییه به‌طور کامل همکاری کنند، کار‌ها به هیچ وجه گره نمی‌خورد که خودِ مسئولان و مدیران این قوا می‌دانند که این همکاری و هم‌افزایی چگونه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *