افزایش ناامنی غذایی در میان خانواده‌های سیاه‌پوست و لاتین تبار در آمریکا

13:07 - 10 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۹۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش ناامنی غذایی در میان خانواده‌های سیاه‌پوست و لاتین تبار در آمریکا
آمارهای موجود حاکی از آن است که موضوع گرسنگی در آمریکا اقلیت‌های نژادی را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خبرگزاری میزان - بر اساس داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، نرخ گرسنگی در میان خانواده‌های سیاه‌پوست و لاتین تبار، زنان و بزرگسالان دارای معلولیت در دورانی از همه گیری ویروس کرونا بالاترین میزان بود.

به گزارش «آکسیوس»، نگاه دقیق به اینکه چه کسی در برابر ناامنی غذایی آسیب پذیرتر است، در حالی صورت می‌گیرد که مبارزه طولانی مدت کنگره بر سر این امر به موضوع اصلی در بحث محدودیت خدمات فدرال تبدیل شده است.

تجزیه و تحلیل مرکز ملی آمار بهداشت CDC که به تازگی منتشر شد، ویژگی‌های اجتماعی جمعیت شناختی خانواده‌های آمریکایی ناامن از نظر غذایی را در طول سال ۲۰۲۱ نشان داد.

محققان داده‌های حاصل از نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت ۲۰۲۱، یک نمونه ملی نماینده خانواده در آمریکا، مقایسه متقابل نژاد، وضعیت ناتوانی، ترکیب خانواده و سطح شهرنشینی را با شدت ناامنی غذایی گزارش‌شده توسط خود ارزیابی کردند.

نتایج تحقیق صورت گرفته 

آنچه محققان دریافتند این است که در سال ۲۰۲۱، ۵.۹ درصد از پاسخ دهندگان ۱۸ ساله و بالاتر در خانواده‌هایی زندگی می‌کردند که در ۳۰ روز گذشته دچار ناامنی غذایی شده بودند.

زنان بیشتر از مردان در خانواده‌ها با ناامنی غذایی زندگی می‌کنند؛ در حالی که درصد بزرگسالان دارای معلولیت در خانواده‌هایی که با ناامنی غذایی زندگی می‌کنند سه برابر بیشتر از افراد بدون معلولیت است.

اندازه و وضعیت شهری مکان‌هایی که پاسخ‌دهندگان در آن زندگی می‌کردند نیز تفاوت‌هایی را ایجاد کرد؛ به عنوان مثال بیشترین نسبت بزرگسالانی که در خانواده‌ها با ناامن غذایی زندگی می‌کنند در مناطق غیر کلان‌شهری ساکن هستند.

 

بحران گرسنگی در آمریکا و تاثیر آن بر اقلیت‌های نژادی

 

در مقایسه با بزرگسالان سفیدپوست و آسیایی تبار، ناامنی غذایی خانواده در میان بزرگسالان غیراسپانیایی که با نژاد‌های متعدد شناسایی شده بودند (۱۳ درصد) بالاترین بود و پس از آن بزرگسالان سیاه پوست (۱۲.۲ درصد) قرار دارند.

بزرگسالان اسپانیایی تبار (۸ درصد) بیشتر از سفیدپوستان (۴.۱ درصد) یا بزرگسالان آسیایی (۳.۷ درصد) در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که دچار ناامنی غذایی هستند، اما آمار درباره آن‌ها کمتر از بزرگسالان سیاه پوست است.

نابرابری نظام‌مند

این یافته‌ها شواهد موجود را در مورد نابرابری‌های نظام‌مند که بر افرادی که با بالاترین خطر گرسنگی در آمریکا مواجه هستند را تقویت می‌کنند.

این رقم تنها به دلیل از بین رفتن مزایای غذایی در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت مواد غذایی بزرگتر می‌شود.

ریشه‌های تاریخی تبعیض

برنامه‌های شبکه ایمنی فدرال آمریکا به طور نامتناسبی در خدمت جوامع مختلف قرار دارد؛ الگویی که با سیاست‌ها و شیوه‌های تبعیض آمیز تاریخی مرتبط است که منجر به موانع اقتصادی مبتنی بر نژاد در همه چیز از مسکن گرفته تا آموزش شده است.

بر اساس گزارش مرکز بودجه و اولویت‌های سیاست ۲۰۲۲، طی ۲۰ سال گذشته، خانوار‌های سیاه پوست و اسپانیایی تبار در آمریکا «حداقل دو برابر بیشتر از خانواده‌های سفیدپوست» با ناامنی غذایی مواجه بوده‌اند.

در همین حال بیش از یک سوم از افرادی که در بانک‌های غذایی ثبت نام کرده‌اند - که بیش از ۴۱ میلیون آمریکایی را پشتیبانی می‌کند - خانواده‌هایی با افراد مسن یا افراد دارای معلولیت بودند.

علاوه بر این زنان در آمریکا نسبت به مردان - به ویژه زنان رنگین پوست - به طور عمده با سطوح بالاتری از نابرابری اقتصادی مواجه هستند که می‌تواند بر سلامت، امید به زندگی و امنیت غذایی تأثیر منفی بگذارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *