رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور:سامانه‌ای کردن امور و حذف ارتباط چهره به چهره در مبارزه با فساد بسیار موثر است

12:53 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۷۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور:سامانه‌ای کردن امور و حذف ارتباط چهره به چهره در مبارزه با فساد بسیار موثر است
قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور گفت: بازرسان از توجه به مسائل سطحی پرهیز کنند و توجه به مسائل کلیدی و اصلاح فرآیند‌ها را در دستور کار قرار دهند.

خبرگزاری میزان - احمد رحمانیان در مراسم تحلیف بازرسان جدیدالورود در سال ١٤٠٢ توصیه‌هایى کرد که یکى از آن‌ها مربوط به شناخت دقیق نسبت به مسئله و موضوع مورد بازرسى بود.

وی تاکید کرد؛ باید مسائل را خوب بشناسیم و حلاجى کنیم و لازمه آن آشنایى با قوانین و مقررات مربوط به دستگاه‌هاست.

قائم مقام سازمان بازرسى کل کشور بر لزوم شناسایی وظایف اصلی دستگاه‌ها با توجه به شرایط جامعه تاکید کرد و خواستار مطالعه بازرسی‌های گذشته و اخذ نظرات بازرسان صاحب نظر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تمرکز بر روی نقاط ضعف و آسیب‌های شناسایی شده در بازرسی‌های گذشته گفت: در این راستا ضرورت دارد که در بازرسی‌ها به موضوعات اساسی و کلان دستگاه‌ها توجه و از پرداختن به مسائل جزئی خودداری شود.

توجه ویژه به منویات رهبر معظم انقلاب برای پیشگیری و مبارزه با فساد، استفاده از نقطه نظرات صاحب نظران و اساتید دانشگاه، توجه به ترک فعل‌ها در کنار سایر موضوعات، شناسایی ساختار‌های فسادزا و تمرکز بر روی آنها، بهره گیری از نظر صاحب نظران و نخبگان پیرامون موضوعات بازرسی، تجزیه و تحلیل اطلاعات دستگاه‌ها و داده‌های آماری و همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانین مرتبط با پیشگیری و مبارزه با فساد از جمله نکات کلیدی بود که دکتر رحمانیان به آن‌ها اشاره کرد و خواستار توجه به آن‌ها از سوی بازرسان جدید شد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فعالیت سیستم‌های نظارتی درون دستگاه‌ها نیز از بازرسان جدید خواست که اجرای قوانین اساسی به ویژه قوانین مرتبط با حوزه سلامت اداری توجه ویژه داشته باشند و بررسی کنند که دستگاه‌ها در موضوع سامانه‌ای کردن امور و الکترونیکی کردن نظارت‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه سامانه‌ای کردن امور و حذف ارتباط چهره به چهره در مبارزه با فساد بسیار موثر است خواستار توجه به انتصابات مدیرات و رعایت قوانین و مقررات در این انتصابات شد.

رحمانیان با بیان اینکه باید در بازرسی‌ها نگاه پیشگیرانه باشد، گفت: باید در بازرسی و نظارت نگاه پیشگیرانه داشته باشیم چراکه یکی از اهداف بازرسی کمک و دستگیری از مدیران است نه مچ گیری، نظارت نباید معطوف به حین بازرسی باشد چرا که بر این باوریم نظارت‌های پیشینی و پسینی هم در پیشگیری و حسن جریان امور موثر است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور بر لزوم تقویت بیشتر معنویات برای نظارت درونی و همچنین توجه ویژه به موضوع آموزش نیز تاکید کرد و گفت: در مقام بازرسی صرفا باید خداوند را شاهد و ناظر اعمال خود بدانیم و کار برای رضایت خدا باشد چراکه کار برای رضای خداوند، خستگی ناپذیر، بدون توقع مادی، مقامی و پست خیر و برکت را مضاعف و منجر به اصلاح امور جامعه، دستگاه‌ها و کشور می‌شود.

در این مراسم رضا باقریان رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور نیز موضوعاتی را مطرح کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *