حکم زندان و جریمه علیه معترضان فرانسوی

11:44 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۷۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حکم زندان و جریمه علیه معترضان فرانسوی
تعدادی از معترضان فرانسوی به دلیل آنچه توهین به مکرون عنوان شده با حکم زندان و جریمه مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – تعدادی از معترضان فرانسوی به دلیل آنچه «انجام حرکات وقیحانه» علیه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه خوانده شده، با حکم زندان مواجه شده‌اند.

به گزارش «بی‎ان‌ان»، ۳ معترض پس از انجام اعتراضات علیه مکرون در سفر اخیر وی به شهر‌های این کشور در نزدیکی مرز آلمان، به «توهین به فردی که دارای مقامات دولتی است» متهم شدند. 

متهمان با یک سال زندان و ۱۵ هزار یورو جریمه نقدی مواجه هستند؛ این ۲ مرد و یک زن در ماه سپتامبر محاکمه خواهند شد. نفر چهارم نیز دستگیر شده، اما به دلیل نبود مدارک کافی متهم نشد.

این افراد در تظاهراتی که علیه اصلاح قانون بازنشستگی در فرانسه برگزار شده، شرکت کرده بودند.

اعتراض‌ها علیه رئیس‌جمهور فرانسه به دلیل افزایش سن بازنشستگی که اوایل ماه جاری به قانون تبدیل شد، افزایش یافته است. این در حالی است که لایحه اصلاح قانون بازنشستگی با مخالفت دو سوم رای دهندگان مواجه شده است.

اعتراضات ضد مکرون در حال افزایش است

مکرون در طول حضور خود در منطقه آلزاس با صدایی از اعتراضات مواجه شد که سخنرانی‌های او را مختل کرد.

معترضان در هنگام سخنرانی مکرون در این شهر با کوبیدن بر قابلمه اجازه سخنرانی به مکرون ندادند.

پلیس فرانسه در مواجهه با این اقدام، دست به مصادره و ضبط وسایل معترضان کرد. رئیس‌جمهور فرانسه همچنین به دلیل قطع برق توسط اتحادیه‌ها به مناطقی که او در آن سخنرانی داشت، مجبور شد با یک کامیون حامل ژنراتور سفر کند.

اوایل ماه گذشته، یک معترض جلیقه زرد به اتهام تحقیر «فردی که دارای مقام دولتی است» و نوشتن جمله‌ای روی دیوار علیه مکرون متهم شد. علاوه بر این «ارنست مورت»، ناشر فرانسوی، نیز به محض ورود به لندن، پایتخت انگلیس، به اتهام مشارکت در تظاهرات به اتهامات ضد تروریسم دستگیر شد.

محبوبیت مکرون در پایین‌ترین سطح 

بر اساس نظرسنجی انجام شده از سوی رسانه‌های فرانسه، میزان محبوبیت مکرون در هفته گذشته به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۲۶ درصد رسید.

با وجود این، رئیس جمهور فرانسه متعهد شده که اصلاح قانون بازنشستگی را پیش ببرد؛ او به دولت خود دستور داده تا در ۱۰۰ روز آینده «صلح و آرامش را بازگرداند». 

معترضان، اما می‎گویند که به تظاهرات خود ادامه دهند و وعده «۱۰۰ روز اقدام و خشم» را داده‌اند. آن‌ها همچنین تهدید کرده‌اند که برق رویداد‌های مهمی مانند جشنواره‌ها را قطع خواهند کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *