گفت‌وگو|

کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت برنج/ شکر کمیاب شد

11:23 - 08 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۶۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت برنج/ شکر کمیاب شد
«محصولات غذایی جز شکر در سال‌جاری تا این لحظه افزایش قیمت نداشته‌اند». رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان این مطلب گفت: حتی قیمت برنج به دلیل افزایش عرضه ۲۰ تا ۲۵ درصدی در بازار کاهش داشته است.

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه وضعیت موجودی محصولات غذایی در بازار مناسب است، گفت: افزایش قیمت تاکنون برای کالا‌های اساسی خوراکی اعمال نشده، اما تنها قیمت شکر افزایش یافته است. 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه شکر در بازار کمیاب شده است، اظهار کرد: قیمت تمام‌شده شکر برای بنکداری‌ها ۱۸ هزار تومان است که با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان به سوپرمارکتی‌ها تحویل می‌دهند. قیمت تمام‌شده شکر برای مصرف‌کننده نیز ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۱ هزار تومان است، اما به دلیل کمبود در بازار اکنون با قیمت ۳۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کنگری همچنین به کاهش قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی برنج ایرانی اشاره و تصریح کرد: به دلیل عرضه فراوان برنج و کاهش تقاضا، قیمت برنج ایرانی کاهش یافته است. 

وی همچنین با تاکید بر اینکه موجودی روغن در بازار مناسب است، افزود: روغن ۵ کیلویی به قیمت ۳۳۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و روغن ۸۱۰ گرمی سرخ کردنی به قیمت ۵۵ و ۳۰۰ تا ۵۵ و ۵۰۰ تومان در عمده‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران، قیمت حبوبات نیز با نرخ سال گذشته در حال عرضه‌شدن است. 

کنگری در ادامه با اشاره به افزایش اندک قیمت قند، اضافه کرد: قیمت عرضه این محصول در عمده‌فروشی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که مصرف‌کنندگان آن را با قیمت هر کیلوگرم ۲۷ هزار تومان تهیه می‌کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین اعلام کرد: تاکنون توزیع کالا‌ها بر عهده بنکداران بوده و توانسته‌اند به درستی این وظیفه را انجام دهند، اما اکنون به دلیل عرضه مستقیم کالا‌ها به فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها نظام توزیع با مشکل همراه و باعث فعالیت دلالان در بازار شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *