رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر امور خارجه: ایران، دوست روز‌های سخت لبنان است

21:52 - 07 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۵۷۷
وزیر امور خارجه: ایران، دوست روز‌های سخت لبنان است
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نمایندگان پارلمان لبنان از فراکسیون‌های مختلف لبنان، جمهوری اسلامی ایران را دوست روز‌های سخت لبنان خواند و آمادگی کشورمان برای همکاری در حل مشکلات لبنان را مورد تاکید قرار داد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان طی دیدار از بیروت،   بعد از ظهر روز پنجشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان با نمایندگان پارلمان این کشور  از فراکسیون‌های مختلف دیدار کرد.

نمایندگان پارلمان لبنان این نشست و دعوت از نمایندگان فراکسیون‌های مختلف و با دیدگاه‌های متنوع را ابتکار و گامی مثبت در جهت روابط دو کشور ارزیابی کردند. 

نمایندگان حاضر در این نشست در اظهارات خود با استقبال از توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط فیمابین، بر آثار مثبت این همکاری‌ها بر تمامی کشور‌های منطقه از جمله لبنان تاکید کردند. 

تشریح آخرین وضعیت و تحولات داخلی لبنان از دیگر محور‌های مورد اشاره از سوی نمایندگان پارلمان در این نشست بود.

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از استماع نقطه نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان فراکسیون‌های مختلف سیاسی پارلمان لبنان به تشریح توافق ایران و عربستان و آثار مثبت آن بر منطقه، دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در قبال لبنان و تحولات مرتبط با آن مبتنی بر دعوت از تمام طرف‌های لبنانی جهت گفتگو برای حل مشکلات خصوصا در ارتباط با انتخاب رئیس جمهور این کشور پرداخت.   

وزیر امور خارجه کشورمان جمهوری اسلامی ایران را دوست روز‌های سخت لبنان خواند و آمادگی کشورمان برای همکاری در حل مشکلات لبنان را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر امور خارجه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *