رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعلام نظر آمریکا درباره موجودی ارزی بلوکه شده ایران در کره‌ جنوبی

11:15 - 07 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۵۲۰
اعلام نظر آمریکا درباره موجودی ارزی بلوکه شده ایران در کره‌ جنوبی
اعلام نظر شورای امنیت ملی آمریکا در مورد شیوه هزینه‌کِرد موجودی ارزی بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی نشان می‌دهد که موضوع رفع انسداد از این منابع مرتفع شده است.

خبرگزاری میزان - نور نیوز نوشت: بخش فارسی صدای آمریکا با انتشار خبری اختصاصی به نقل از یک سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد: ایران می‌تواند از هفت میلیارد دلار پول‌ بلوکه شده خود در بانک‌های کره‌جنوبی برای خرید اقلام بشردوستانه استفاده کند.

 این خبر هم‌زمان با حضور رئیس جمهور کره‌جنوبی در آمریکا و گفتگوی او با مقامات بلندپایه کاخ سفید منتشر شده است.

چندی پیش نورنیوز از گفتگوی غیر مستقیم ایران و آمریکا در خصوص آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و توافق اولیه برای انتقال این وجوه به یک یا چند بانک در کشورهای منطقه خبر داده بود.

هنوز هیچ‌یک از مقامات رسمی ایران نسبت به ادعای این مقام آمریکایی درباره شیوه هزینه‌کِرد منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی واکنشی نشان نداده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که نام او ذکر نشده، همچنین تاکید کرده که وجوه مزبور در یک حساب «محدودشده» که «برای تجارت بشردوستانه قابل دسترسی است» نگهداری می‌شود.

او افزوده است: آمریکا پذیرای توصیه‌های کره‌جنوبی و دیگران بوده است تا اطمینان حاصل شود که این مبالغ می‌تواند «از جمله از طریق انتقال به سایر بانک‌های مورد اعتماد و در حساب‌های محدودشده مشابه» برای اهداف بشردوستانه مورد استفاده قرار گیرد.

اعلام نظرشورای امنیت ملی آمریکا در مورد شیوه هزینه‌کِرد موجودی ارزی بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی نشان می‌دهد که موضوع رفع انسداد از این منابع صورت گرفته است.

پیشتر خبرگزاری آمریکایی ان‌بی‌سی به نقل از مقامات آگاه گزارش داده بود که ایران و آمریکا در حال بررسی پیش‌نویس طرحی شامل تبادل زندانیان و آزاد‌سازی میلیاردها دلار از پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کره‌جنوبی هستند.

اطلاعات رسیده به نورنیوز حاکی است که تهران و واشنگتن در خصوص شیوه آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران به توافق رسیده و مذاکرات فنی میان کارشناسان بانکی دو طرف در مورد شیوه انتقال وجوه به بانک‌هایی در کشورهای منطقه در حال پیگیری است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا کره جنوبی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *