رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه:تمرکز آثار و تولیدات پژوهشی مأموریت مدیریت دانش سازمانی در دستگاه قضا را محقق می‌سازد

8:37 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۴۲۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه:تمرکز آثار و تولیدات پژوهشی مأموریت مدیریت دانش سازمانی در دستگاه قضا را محقق می‌سازد
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: کتابخانه‌های دادگستری‌های سراسر کشور به شکل جزیره‌ای فعالیت می‌کنند و بسیاری از وجود منابع در آن‌ها بی اطلاع هستند، پورتال کتابخانه، اسناد و نشریات علمی پژوهشگاه قوه قضاییه با قابلیت اتصال این منابع می‌تواند ظرفیت بهره برداری از کتابخانه‌ها را به نحو موثری افزایش دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی در گفت‌وگو با میزان اجرای دستورالعمل ساماندهی پژوهش را مستلزم همکاری همه واحد‌های ستادی قوه قضاییه، دادگستری‌های سراسر کشور و سازمان‌های تابعه عنوان کرد و گفت: بر اساس این دستورالعمل، تمرکز همه آثار و تولیدات پژوهشی می‌تواند به طور موثری مأموریت مدیریت دانش سازمانی در دستگاه قضا را محقق سازد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، گفت: بخش‌های قوه قضاییه با ارسال تولیدات خود اعم از کتاب، طرح و گزارش‌های پژوهشی و اسناد چاپی و الکترونیکی حقوقی به پژوهشگاه می‌توانند به شکل گیری منبع واحد پژوهشی در قوه قضاییه کمک کند.

وی در ادامه به طرح "یکپارچه سازی کتابخانه‌های قوه قضاییه"اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌های دادگستری‌های سراسر کشور به شکل جزیره‌ای فعالیت می‌کنند و بسیاری از وجود منابع در آن‌ها بی اطلاع هستند. پورتال کتابخانه، اسناد و نشریات علمی پژوهشگاه قوه قضاییه با قابلیت اتصال این منابع می‌تواند ظرفیت بهره برداری از کتابخانه‌ها را به نحو موثری افزایش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی، نیازسنجی، گردآوری و غنی‌سازی منابع تخصصی، سازماندهی منابع اطلاعاتی، الکترونیکی کردن منابع و اسناد، ارائه خدمات اطلاع رسانی و حفاظت و نگهداری منابع اطلاعاتی را از جمله وظایف این کتابخانه برشمرد و اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ منابع متنوعی در حوزه فقه و حقوق به مجموعه اضافه شده است و در حال حاضر بیش از ۴۸ هزار نسخه و جلد منبع به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، آلمانی و همچنین بالغ بر ۳ هزار عنوان کتاب نفیس از وزارت عدلیه در آن نگهداری می‌شود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت اختصاص بودجه مستقل برای تجهیز کتابخانه‌های قوه قضاییه ادامه داد: قضات و پژوهشگران در سراسر کشور از طریق "پورتال سیمرغ" به نشانی lib.jri.ac.ir/portal می‌توانند از منابع منحصر به فرد پژوهشی، اسناد حقوقی و کتب لاتین در کتابخانه دیجیتال پژوهشگاه قوه قضاییه بهره برداری کنند.

وی امکان جستجوی منبع در کتابخانه دادگستری‌های یزد و ایلام، خدمات غیرحضوری امانت و ایجاد کتابخانه شخصی را از خدمات فعلی پورتال کتابخانه پژوهشگاه عنوان کرد و گفت: اجرای طرح دیجیتالی کردن کتاب‌های قدیمی و کمیاب حقوقی موجود در قوه قضاییه نیز در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *