اهتمام دولت در اجرای رهنمود‌های رهبر انقلاب درباره انسجام و هماهنگی اجزای مختلف کشور

13:44 - 06 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۴۰۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
اهتمام دولت در اجرای رهنمود‌های رهبر انقلاب درباره انسجام و هماهنگی اجزای مختلف کشور
رئیس جمهور انسجام، وحدت و هماهنگی اجزای مختلف کشور را پیش‌شرط توسعه و تعالی دانست و بر اهتمام جدی دولت برای اجرای رهنمود‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در این حوزه تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر درباره اهمیت تعامل و هماهنگی قوای سه‌گانه گفت: همدلی و هماهنگی نه فقط در میان قوای سه‌گانه که باید در تمام سطوح و اجزای نظام حکمرانی کشور سرلوحه عمل قرار گیرد.

رئیس جمهور با تاکید مضاعف بر اهمیت همگرایی و هم‌افزایی در سطح قوه مجریه، افزود: وجود تفاوت نظر در سطوح کارشناسی امری طبیعی است، اما این نظرات در موضوعات مختلف باید در جلسات تخصصی مطرح شود و پس از مباحثات و گفتگو‌های نخبگانی، نهایتا در حوزه تصمیم‌سازی و اجرا، شاهد اجماع و اتفاق نظر باشیم و آنچه به عنوان نتیجه نهایی و در عمل در معرض نگاه و قضاوت مردم قرار می‌گیرد، باید نشان‌دهنده وحدت اجزا و انسجام تصمیمات کلیت قوه مجریه باشد.

رئیسی در ادامه به موضوع اصلاحات نظام بانکی پرداخت و با تاکید بر لزوم اصلاح ناترازی بانک‌ها، گفت: اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از اضافه برداشت بانک‌ها، تصمیم خوبی بوده و این رویه باید با جدیت دنبال شود. باید در وهله اول به بانک‌هایی که اضافه برداشت دارند، اخطار داده شده و در مرحله بعدی با قاطعیت با این موضوع برخورد شود.

اهمیت تقویت بخش حقوقی در دستگاه‌های اجرایی، محور بعدیِ سخنان رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت بود که آیت‌الله رئیسی پایبندی کامل به قوانین و مقررات کشور و اجرای دقیق آن‌ها را از مهم‌ترین شروط اثربخشی سیاست‌ها و اقدامات در سطوح مختلف دستگاه اجرایی دانست و بر استفاده از دانش و تجربه متخصصان حقوق، به منظور بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت تصمیمات دولت و پیشگیری از بروز اشکالات حقوقی و قانونی تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین بار دیگر بر اهمیت اطلاع‌رسانی شایسته و موثر اقدامات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت: ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی در گروی اطلاع‌رسانی صادقانه، دقیق و موثر پیشرفت‌ها و اقدامات اجزای مختلف دولت است و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف باید به این مسئله اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *