تاکید مجدد وزیر نفت؛ بنزین گران نمی‌شود

11:46 - 06 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۳۵۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تاکید مجدد وزیر نفت؛ بنزین گران نمی‌شود
وزیر نفت برای چندمین بار هرگونه افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد و گفت: کاهش کارت سوخت جایگاه‌ها در راستای عمل به قانون انجام شده است.

خبرگزاری میزان _ جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با شایعه افزایش قیمت بنزین گفت: هیچ‌گونه برنامه افزایش قیمت بنزین در دستور کار وزارت نفت و دولت نیست، مردم به شایعات منتشر شده توجه نکنند.

وی همچنین اعلام کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ مجلس تصویب کرده که از کارت‌های شخصی استفاده شود. صاحبان خودرو‌ها باید از کارت سوخت‌های خود سوخت‌گیری انجام دهند.

به گفته وزیر نفت ۲۹ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که همه آن‌ها دارای کارت سوخت هستند. 

اوجی همچنین اظهار کرد: تهیه و صدور کارت سوخت را به یک ماه رسانده‌ایم، از مردم خواهش می‌کنیم در جایگاه‌ها از کارت سوخت خود استفاده کنند. 

وی تاکید کرد: کارت سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده و تنها تعداد آن‌ها کاهش یافته است و برای استفاده افرادی که کارت سوخت را گم یا مشکلی در جایگاه برایشان پیش آمده، گذاشته شده است. 

وزیر نفت همچنین تاکید کرد که اگر جایگاهی کارت سوخت نداشته باشد تخلف انجام داده است. 

اوجی همچنین گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۱ وزارت نفت به ۹۲ تا ۹۵ درصد از تکالیف خود عمل کرده است. 

وی تاکید کرد: امسال تمام تلاش خود را در جهت تحقق عمل به بودجه انجام خواهیم داد.

بهره‌برداری بیش از ۲ میلیارد دلار پروژه صنعت نفت در سفر رئیس‌جمهوری به خوزستان

وزیر نفت همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور به خوزستان اعلام کرد: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که قرار است در جریان این سفر استانی به بهره‌برداری برسد، کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰ (ان‌اجی‌ال ۳۲۰۰) است که ظرفیت فاز نخست آن روزانه ۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب جمع‌آوری گاز مشعل غرب کارون با هزینه‌کرد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار (مجموع ۲ فاز) است.

اوجی با بیان اینکه ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ نخستین پروژه جمع‌آوری گاز‌های مشعل در غرب کارون است، توضیح داد: در این کارخانه گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق و ترکیبات سنگین و میعانات آن هم به‌عنوان خوراک پتروشیمی با خط لوله به پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ارسال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فاز ۲ این پروژه نیز تا یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید تا گاز‌های مشعل تبدیل به ارزش افزوده شوند، اعلام کرد: پروژه‌های دیگری هم برای جمع‌آوری گاز‌های مشعل در دستور کار وزارت نفت است.

وزیر نفت تصریح کرد: ۲ ایستگاه تقویت فشار مربوط به کارخانه‌های ان‌جی‌ال ۹۰۰ و ۱۰۰۰، ایستگاه نیروگاه برقی ۱۶۰ مگاواتی و چند پروژه دیگر در حوزه صنعت نفت به در سفر به خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد که اشتغال‌زالی و درآمدزایی بسیار خوبی دارند.

شرکت‌های بزرگ روس و چینی به ایران می‌آیند

وزیر نفت همچنین با اشاره به برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه صنعت نفت، گفت: بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت نفت در روز‌های پایانی اردیبهشت برگزار می‌شود و از همه شرکت‌های بزرگ و قَدَر داخلی و خارجی صنعت نفت دعوت شده، از جمله شرکت‌های روس و چینی و شرکت بزرگ گازپروم و قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های خوبی در بخش بالادست و پایین‌دست نفت امضا خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *