رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران

11:30 - 06 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۳۵۰
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نمازجمعه این هفته تهران در دانشگاه تهران، به امامت حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نمازجمعه این هفته تهران، ۸ اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران، به امامت حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نوری بیان داشت: طبق روال، ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های دانشگاه تهران به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت ۱۱ دآغاز خواهد شد.

وی گفت: سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آقای ابوالفضل فکوری پودینه، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پیش از خطبه‌های این هفته سخنرانی خواهد کرد.

همچنین در بخش معرفی کتاب این هفته، به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، کتاب «ولایت فقیه و روحانیت» معرفی می‌شود.

این کتاب که توسط مؤسسه بینش مطهر منتشر شده است، از آثار به جای مانده از شهید مطهری می‌باشد که به مباحث مبنایی «ولایت فقیه و روحانیت» در سه فصل و یک ضمیمه پرداخته است.

علت اینکه به دنبال مباحث ولایت فقیه، موضوع روحانیت آورده شده است، نظرات اصلاحی آن شهید والامقام درمورد سازمان روحانیت است که این اصلاحات منجر به تقویت ولایت فقیه خواهد شد. پیشنهاد راهگشای استاد شهید مبنی بر تخصصی شدن مرجعیت از اهم این موارد می‌باشد.

در این کتاب پس از بیان نظریات درمورد مبانی و ریشه‏‌های حق حاکمیت، به دلیل لزوم بحث تفصیلی از مسئله ولایت فقیه، استثنائاً از کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) نیز استفاده شده است.

نمازگزاران می‌توانند کتاب «ولایت فقیه و روحانیت» را با ۲۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه تهیه نمایند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *