۱۹ پلتفرم آنلاین در رادار قوانین خدمات دیجیتال اروپا

9:43 - 06 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۳۱۲
۱۹ پلتفرم آنلاین در رادار قوانین خدمات دیجیتال اروپا
یک مقام اروپایی می‎گوید که ۱۹ شرکت مشمول قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا هستند. 

خبرگزاری میزان - «تیری برتون»، مدیر صنعت اتحادیه اروپا، می‎گوید: پنج شرکت تابعه آلفابت، دو واحد متا پلتفرم، دو کسب و کار مایکروسافت، توییتر و برخی پلتفرم‌های دیگر از جمله ۱۹ شرکتی هستند که مشمول قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا هستند. 

قوانینی که به عنوان قانون خدمات دیجیتال (DSA) شناخته می‌شود، شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا مدیریت ریسک، انجام حسابرسی خارجی و مستقل، به اشتراک گذاشتن داده‌ها با مقامات و محققان و اتخاذ یک کد رفتاری را تا ماه آگوست انجام دهند. 

پلتفرم‌هایی که شامل قانون خدمات دیجیتال اروپا می‌شوند

این ۱۹ پلتفرم شامل نقشه‌های گوگل آلفابت، گوگل پلی، جستجوی گوگل، خرید گوگل و یوتیوب، فیس‌بوک و اینستاگرام متا، بازار آمازون و اپ استور اپل است.

بقیه این پلتفرم‌ها «لینکداین» و «بینگ»، «بوکینگ دات کام»، «پینترست»، «اسنپچت» از «اسنپ اینک»، «تیک‌تاک»، توییتر، ویکی پدیا، «زالاندو» و «علی اکپرس» هستند. 

«برتون»، به خبرنگاران گفت: ما در نظر داریم که این ۱۹ پلتفرم آنلاین و موتور‌های جست‎وجو به طور سیستماتیک مرتبط شده و مسئولیت‌های ویژه‌ای برای ایمن‌تر کردن فضای اینترنت دارند.

پلتفرم‌های فهرست شده که تأیید شده‌اند، معیار‌های پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) یا موتور‌های جست‎وجوی آنلاین بسیار بزرگ (VLOSEs) را در بر دارند.

این شرکت‌ها باید برای مقابله با اطلاعات نادرست، حفاظت و انتخاب بیشتر به کاربران و تضمین حفاظت قوی‌تر از کودکان یا جریمه‌هایی تا شش درصد از گردش مالی جهانی خود، بیشتر تلاش کنند. 

«برتون»، گفت که این موضوع در حال بررسی است تا تشخیص داده شود آیا چهار تا پنج شرکت دیگر تحت قانون خدمات دیجیتال قرار می‌گیرند یا خیر، و انتظار می‌رود در چند هفته آینده تصمیم گیری شود.

این مقام اروپایی سیستم تعدیل محتوای فیس‌بوک را به دلیل نقش آن در ایجاد عقاید در مورد موضوعات کلیدی برای انتقاد متمایز کرد. 

به گفته وی، اکنون که فیس‌بوک به عنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ تعیین شده است، متا باید سیستم را به دقت بررسی کند و در اسرع وقت آن را ترمیم کند.

وی می‎گوید: به دعوت ایلان ماسک، من و تیمم تست استرس را به صورت زنده در دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو انجام خواهیم داد.

مدیر صنعت اتحادیه اروپا همچنین گفت: ما متعهد به انجام تست استرس با تیک‌تاک هستیم که از این پیشنهاد استقبال کرده است؛ بنابراین من مشتاقانه منتظر دعوت شدن از سوی دفتر مرکزی «بایت دنس» هستم تا منشاء تیک‌تاک را بهتر درک کنیم.

هدف از این ایده اتحادیه اروپا چیست؟

ایده اتحادیه اروپا استفاده از الزامات شفافیت الگوریتمی اجباری برای ایجاد مسئولیت پذیری است؛ به این معنی که پلتفرم‌ها نمی‌توانند چشم خود را بر روی آسیب‌های تقویت شده هوش مصنوعی ببندند، زیرا قانون همچنین آن‌ها را ملزم می‌کند که «اقدامات کاهش معقول، متناسب و مؤثر» را برای ریسک‌های شناسایی‌شده، با گزارش‌دهی و برنامه‌های کاهش‌دهنده‌شان مشروط به حسابرسی مستقل و نظارت کمیسیون اروپا اجرا کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *