رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

قیمت جدید بلیت هواپیما در انتظار تصمیم ستاد تنظیم بازار

8:03 - 06 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۲۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت جدید بلیت هواپیما در انتظار تصمیم ستاد تنظیم بازار
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور افزایش قیمت غیررسمی بلیت هواپیما را نادرست دانست و گفت: اعلام قیمت رسمی به عهده ستاد تنظیم بازار است.

خبرگزاری میزان _ خبر افزایش قیمت غیررسمی بلیت هواپیما چند روزی است در رسانه‌ها در حال انتشار است.

در همین رابطه جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با میزان با تاکید بر اینکه هیچ‌کدام از شرکت‌ها حق افزایش خودسرانه قیمت را ندارند، اظهار کرد: افزایش قیمت رسمی بلیت هواپیما صحت ندارد. روش‌های تصمیم‌گیری قانونی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما انجام شده اما تاکنون اعمال نشده است.

وی گفت: قیمت‌های سازمان هواپیمایی کشور همان قیمت‌های سال ۱۴۰۰ است و بیش از ۱۸ ماه است که قیمت‌ها افزایش نیافته است.

یازرلو همچنین تاکید کرد: قیمت‌های پیشنهادی جدید با نظر ستاد حمایت از مصرف‌کننده به ستاد تنظیم بازار اعلام شده است و ما منتظر اعلام و ابلاغ قیمت‌های نهایی از سوی تنظیم بازار هستیم.

همچنین آرا شاوردیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص قیمت بلیت هواپیما گفته است: یکی از موضوعاتی که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد ورود واسطه‌ها و شرکت‌های فروش بلیت هواپیما است که با شیوه‌های مختلف زمینه افزایش قیمت‌ها را فراهم کرده و در پیک‌های سفر مانند ایام نوروز مردم را مجبور به خرید بسته‌های پروازی می‌کنند.

به گفته وی یکی از عواملی که موجب گسترش نفوذ شرکت‌های فروش بلیت شده عدم نرخ‌گذاری دقیق و فروش بلیت‌ها توسط خود شرکت‌های هواپیمایی است. مسئولان صنعت حمل‌ونقل هوایی معتقدند در صورت نرخ‌گذاری منطقی و شناور شدن قیمت‌ها متناسب با قانون، دست دلالان و واسطه گران نیز کوتاه می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرده است: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته مقرر شده تا در جلسه‌ای مشترک با مسئولان سازمان هواپیمایی، نماینده مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان مجلس تمامی ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گرفته و در کنار اصلاح قیمت‌ها از مسیر‌های قانونی؛ زمینه افزایش کمک‌های دولتی به شرکت‌ها برای توسعه و نوسازی ناوگان هوایی فراهم شده و هزینه کمتری به مردم از جهت افزایش نرخ بلیت‌ها تحمیل شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *