رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مجازات‌های جایگزینی حبس گفتمان جدی قوه قضائیه است/باید به احکام الهی عمل کنیم و نباید مصلحت اندیشی کنیم

18:49 - 05 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۲۷۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مجازات‌های جایگزینی حبس گفتمان جدی قوه قضائیه است/باید به احکام الهی عمل کنیم و نباید مصلحت اندیشی کنیم
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم معارفه رییس جدید دادگستری لواسان گفت: تقوا اساس همه کارهاست و اگر مدیری می‌خواهد مجموعه‌ای با تقوا؛ صداقت و امانداری داشته باشد باید اول از خود شروع کند و به مجموعه اش منتقل کند.

خبرگزاری میزان_ حاجی رضاشاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری تهران در مراسم تکریم ومعارفه رئیس دادگستری لواسانات که با حضور سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، داراب رحمتی معاون مالی، پشتیبانی وعمرانی دادگستری و ذاکریان فرماندار شهرستان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در سالن حوزه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام لواسان  برگزار شد با تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: ماه مبارک رمضان به اتمام رسید و ان شاءالله که بهره‌مند شده باشیم و مورد رحمت خداوند قرار گرفته باشیم.

 

شاکرمی با اشاره به اینکه تقوا اساس همه کار‌ها است گفت:  اگر مدیری می‌خواهد مجموعه‌ای با تقوا؛ صداقت و امانداری داشته باشد باید اول از خود شروع کند و به مجموعه اش منتقل کند.

 

وی گفت: در کار قضا تقوا شرط لازم است، ولی کافی نیست و قاضی باید مهارت قضایی، علم و آشنایی به محیط نیز داشته باشد.

 

شاکرمی افزود: همه مدیران باید فرمان خداوند متعال و بندگان را بر همه چیز ترجیح دهند و در هر حال خدا را فراموش نکرده و بندگی کنند، زیرا این میز‌ها و مسئولیت که به امانت سپرده می‌شود همیشگی نیست و باید با استفاده حدکثری از این فرصت خدمتگزار مردم باشیم.

 

قائم مقام رییس کل دادگستری با تاکید بر این گزاره که باید به احکام الهی عمل کرد افزود: نباید مصلحت اندیشی کرد، همانطور که اجرای فرمان الهی مثل باران رحمت بر کشتزار‌ها می‌باشد، عدم اجرای احکام الهی نیز مصیبت‌ها و مجازات  به همراه خواهد داشت.

 

حاجی رضا شاکرمی با اشاره با اینکه مدیر باید زحمت کش و خستگی ناپذیر باشد اضافه کرد: مدیر نباید به ساعات اداری که ساعت کاری است بسنده کند و لازم است مدیر در ساعت غیراداری نیز زحمت کش و خستگی ناپذیرباشد اولین نفر سر کار باید و آخرین نفر خارج شود و وظیفه دارد کار مردم را بدرستی انجام داده، به مشکلات مردم گوش بدهد و مشکلات آن‌ها را مرتفع نماید.

 

وی گفت: مشکلات و کمبود نیرو و سایر مسائل اداری نباید مانع از انجام صحیح کار‌ها شود.

 

شاکرمی ازعمده مشکلات قضایی این حوزه قضایی را بحث اراضی دانست و تاکید کرد: از عمده مسائل مطرح در حوزه قضایی بخش لواسان تصرف اراضی ملی و ساخت وساز‌های غیر مجاز می‌باشد، که ضروری است ادارات منابع طبیعی، جهادکشاورزی و اداره ثبت اسناد با مستند سازی جرایم و تخلفات از تصرف و سواستفاده سودجویان و زمین خواران، جلوگیری کنند و مطمئنا دستگاه قضایی نیز در حمایت از اجرای صحیح قانون و انجام وظایف، به طور جد با معترضین برخورد خواهد کرد.

 

قائم مقام رئیس کل موضوع جایگزین حبس را گفتمان جدی قوه قضائیه دانست که مورد تاکید و توجه رییس کل دادگستری استان تهران می‌باشد و در این زمینه  اظهار داشت: نباید به سوی حبس گرایی برویم و موضوع مجازات‌های جایگزین حبس گفتمان جدی در قوه قضاویه است که توجه به آن هم برای دولت، هم مردم و هم خود شخص محبوس مهم است.

 

وی بیان کرد: با صدور احکام مجازات جایگزین حبس برای شخصی که مرتکب جرم شده، زمینه بهره مندی جامعه و کشور را از فرد مجرم فراهم می‌آوریم و فضای خدمت رسانی و جبران حداقل بخشی از خیانت، جرم یا اقدامی که موجب اخلال و ضرر در جامعه شده است را مهیا می‌کنیم.

 

شاکرمی گفت: هرکس با توجه به حرفه و صنفی که کار کرده و از لحاظ تخصص می‌تواند به جامعه خدمت رسانی کند و از طرفی خانواده شخص دچار فشار اقتصادی نمی‌شود.

 

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر این گزاره که: افرادی که موجب اخلال و آسیب به امنیت روانی جامعه می‌شوند  و مرتکب جرائم خشن شده اند مشمول شرایط جایگزینی حبس نمی‌شوند گفت: در اینگونه جرائم و ناامنی های، دستگاه قضایی قاطعانه و قانونمند به  مجازات مرتکبین اهتمام دارد.

 

شاکرمی عملکرد شورای‌های حل اختلاف لواسانات را مثبت اعلام کرد و گفت: اعضا و دبیران شورای حل اختلاف در لواسان افرادی فعال در زمینه اصلاح ذات البین هستند و ازاین پس نیز امیدواریم فعال‌تر عمل کنند.

 

 

شاکرمی تصریح کرد: امروز درمراسم تکریم و معارفه دو مدیر ارزشمند و انقلابی هستیم یونس طرهانی که در دوران تصدی خود زحمات بسیارکشیدند و با سابقه مدیریتی که در شهر‌های مختلف داشته اند منشاء خدمات ارزنده بودنه و اکنون در مرکز استان به عنوان معاون قضایی رئیس کل منصوب می‌شوند و محمدرضا مرادی از نیرو‌های خدوم، باتقوا و علمی هستند که در سمت‌های مختلف در استان‌ها و خصوصا در رسیدگی به پرونده‌های اصل ۴۹ دادگاه انقلاب تهران خدمتگزاری کرده اند و امروز به عنوان رئیس دادگستری لواسانات منصوب می‌شوند.

 

ذاکریان فرماندار لواسانات دراین مراسم اظهارداشت: مجموعه قوه قضائیه مجموعه‌ای پربرکت است که همزمان با نظام جمهوری اسلامی جان دیگری گرفت و با شیوه‌ای جدید در طول انقلاب مراحل رشد و نمو را طی کرد و با نظام باور‌ها و ارزشی دچار تحول شد و کسانی همچون شهید بهشتی (ره) با عدالت در به ثمر رسیدن این نهاد زحمت کشیدند.

 

در پایان این مراسم با اهدا لوح از زحمات یونس طرهانی رئیس سابق دادگستری لواسانات تقدیر شد و با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان تهران و با حکم  رئیس معزز قوه قضائیه، محمدرضامرادی به عنوان  رئیس جدید دادگستری منصوب شد. 

 

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *