گفت‌وگو

نادر فلاح: تئاتر «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» مقطعی از زندگی علی‌اکبر دهخدا است

13:14 - 05 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۱۷۹
نادر فلاح: تئاتر «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» مقطعی از زندگی علی‌اکبر دهخدا است
تئاتر «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» نوشته امیرحسین طاهری و کارگردانی نادر فلاح از ۲۸ فروردین تا ۲۸ اردیبهشت در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌رود. 

نادر فلاح بازیگر نقش سرخو در سریال «آتش و باد» در گفت‌وگو با میزان در مورد تئاتر «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» بیان کرد: تئاتر «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی تا ۲۸ اردیبهشت روی صحنه می‌رود. تئاتر «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» داستانی با محوریت زندگی علی اکبر دهخدا و حول محور حیات فرهنگی این شخصیت بزرگ رقم می‌خورد. علی اکبر دهخدا علاوه بر حوزه فرهنگ در بخش سیاسی نیز نقشی پررنگی داشت و به همین دلیل زندگی او یک روایت پرماجرا است.

وی افزود: تئاتر «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» مقطعی از زندگی علی اکبر دهخدا را روی صحنه می‌برد که او بعد از حمایت از مصدق به واسطه دادستان وقت احضار می‌شود و در این زمان دچار بیماری شده و در حالت تب‌آلودگی به مرور زندگی خود می‌پردازد. بدین ترتیب مخاطب با زندگی سیاسی و اجتماعی دهخدا آشنا می‌شود.

فلاح علت پرداختن به این نمایش‌نامه را شخصیت ویژه علی‌اکبر دهخدا دانست و بیان کرد: علی‌اکبر دهخدا فردی است که جایگاه ویژه‌ای در تاریخ و فرهنگ ایران دارد. همیشه بیان زندگی این شخصیت و روند زندگی بزرگان برایم جالب بوده است.

کارگردان تئاتر «کابوس‌های آنکه نمی‌میرد» درباره انتخاب بازیگران و نقش آفرینان این تئاتر اظهار کرد: از آنجا که توجه به توانمندی‌های جوانان و پتانسیل‌های آنان برای من از اهمیت بالایی برخوردار است، تلاش کردم تا در انتخاب بازیگر از جوانان مستعد تئاتر استفاده کنم تا بتوانند توانایی‌های خود را روی صحنه نشان دهند. سعی کردم که زمینه را برای شکوفایی استعدادهای جدید فراهم کنم.

انتهای پیام/

خبرنگار: انسیه بغدادی


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *