گفت‌وگو|

بیش از ۱۴ درصد تهرانی‌های بالای ۲۰ سال به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند

15:17 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۰۱۶
بیش از ۱۴ درصد تهرانی‌های بالای ۲۰ سال به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند
مدیر عامل انجمن دیابت ایران با بیان اینکه در تهران بیش از ۱۴ درصد افراد بالای ۲۰ سال مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند گفت: سن ابتلای به دیابت در کشور ما به نسبت کشور‌های توسعه یافته ۱۰ تا ۱۵ سال کمتر است.

اسدالله رجب در گفت‌وگو با میزان در خصوص مقدار افزایش مبتلایان به دیابت طی سال گذشته گفت: آمار دقیقی در این خصوص در دسترس نیست، اما به طور کلی در کشور سالانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر به تعداد مبتلایان به دیابت اضافه می‌شود و آماری که هم در رابطه با مبتلایان به دیابت در سطح جهان وجود دارد به صورت تقریبی است چرا که بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به این بیماری از ابتلای خود اطلاعی ندارند و به موقع به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

وی شایع‌ترین نوع دیابت را دیابت نوع ۲ دانست و گفت: حدود ۹۰ درصد از مبتلایان گرفتار این نوع دیابت هستند.

رجب در خصوص سن مبتلایان به این بیماری ادامه داد: در تهران بیش از ۱۴ درصد افراد بالای ۲۰ سال مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند و به طور کلی سن ابتلای به دیابت در کشور ما به نسبت کشور‌های توسعه یافته ۱۰ تا ۱۵ سال کمتر است.

وی ادامه داد: سن ابتلا به این بیماری در کشور‌های توسعه یافته بالای ۴۵ سال است، اما این آمار در کشور ما تقریبا در محدوده ۳۰ سالگی قرار دارد که دلیل اصلی آن تغذیه نامناسب، کاهش فعالیت جسمانی و قرار داشتن در معرض استرس به صورت مداوم است.

رئیس انجمن دیابت ایران در پاسخ به این سوال که چه تعداد از دارو‌هایی که توسط مبتلایان به دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد، تحت پوشش بیمه قرار دارد؟ گفت: دارو‌های اساسی و پایه‌ای این بیماران تحت پوشش بیمه قرار دارد، اما متاسفانه برخی دارو‌های این بیماری هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است.

این پزشک ادامه داد: همانگونه که قیمت بیشتر دارو‌ها افزایش یافته است دارو‌هایی هم که تحت پوشش قرار دارند، گران شده اند و قیمیت برخی از آن‌ها ۲ تا ۳ برابر بیشتر شده است.

انتهای پیام/

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *