در جریان مسابقه تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس:

دعوت تماشاگران سرخآبی به حمایت از زمین پاک/ نمایش شعار هفته زمین پاک در ورزشگاه بزرگ آزادی

21:20 - 03 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۸۹۶
دعوت تماشاگران سرخآبی به حمایت از زمین پاک/ نمایش شعار هفته زمین پاک در ورزشگاه بزرگ آزادی
همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار" سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز" دربی پایتخت بین دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران رنگ و بوی محیط زیستی گرفت.

خبرگزاری میزان_ طبق اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا رحمتی معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران با اشاره به فرا رسیدن گرامیداشت روز جهانی زمین و هفته ملی زمین پاک در کشور گفت: امروز به این مناسبت و در جریان بازی دو تیم محبوب پایتخت، محیط زیست استان تهران با کمک برخی از دستگاه‌های اجرایی همچون ورزش و جوانان و شهرداری تهران با برپایی غرفه، برنامه‌هایی را برای فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست و حفاظت از زمین را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: از جمله این برنامه ها، توزیع کیسه‌های پلاستیکی بازیافتی و تجزیه پذیر بین تماشاچیان عزیز این بازی برای ایجاد حساسیت‌های اجتماعی بمنظور جمع آوری زباله‌های تولید شده در جریان مسابقه دو تیم استقلال و پرسپولیس توسط خود مردم است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران با اشاره به اینکه امروزه توسعه فرهنگی در حوزه محیط زیست در ارتباط با موضوع ورزش، ورزشکاران و مردم اهمیت بیشتری نسبت به قبل دارد، تصریح کرد: ورزشگاه یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی است و باید در کنار روح ورزش به موضوع محیط زیست و دیگر مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز توجه شود.

وی ادامه داد: در خیلی از جا‌های دنیا شاهد این هستیم که تماشاگران پس از مسابقات، زباله‌های تولید شده را جمع آوری و از ورشگاه‌ها خارج و در مکان‌های تعبیه شده تخلیه می‌کنند.

رحمتی گفت: از آنجایی که مردم ورزش دوست ما نیز با فرهنگ ایرانی- اسلامی ثابت کرده اند که به اخلاقیات و معنویات در ورزش هم توجه دارند، اینگونه اقدامات می‌تواند دقت نظر مردم به موضوعات محیط زیستی را نیز بیشتر کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران اظهار داشت: بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا با یک اقدام نمادین، موضوع جمع آوری زباله‌ها از ورزشگاه‌ها را مورد تاکید قرار دهیم تا انشالله این موضوع باب شود و در کل کشور تسری یابد.

وی همچنین در ادامه از نمایش شعار هفته زمین پاک در ورزشگاه آزادی تهران در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و استقلال خبر داد.

رحمتی در این خصوص گفت: با هماهنگی انجام شده طرح ملی و شعار هفته زمین پاک در ورزشگاه آزادی به نمایش درآمد و همچنین شعارنوشته‌های مرتبط با این روز از سوی علاقه‌مندان به محیط زیست درجریان این بازی به تصویر کشیده شد.

 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *