مرگ دستکم ۸۵ یمنی بر اثر ازدحام جمعیت جهت دریافت کمک مالی

9:03 - 31 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۵۲۹
مرگ دستکم ۸۵ یمنی بر اثر ازدحام جمعیت جهت دریافت کمک مالی
گزارش‌ها از کشته و مجروح شدن ده‌ها شهروند یمنی بر اثر ازدحام جمعیت جهت دریافت کمک‌های مالی دو تاجر حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – شبکه تلویزیونی «المسیره» به نقل از وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که دستکم ۷۸ شهروند یمنی بر اثر ازدحام جمعیت در صنعا، پایتخت یمن جان خود را از دست دادند؛ این در حالیست که برخی منابع شمار کشته شدگان را ۸۵ نفر اعلام کردند.

به گزارش «رویترز و گاردین»، حادثه مذکور زمانی رخ داد که مردم برای دریافت کمک مالی در یک مدرسه جمع شدند؛ حال ۱۳ نفر از ۷۳ آسیب دیده این حادثه نیز وخیم اعلام شده است.

وزارت کشور یمن اعلام کرد تجاری که مسئول سازماندهی این کمک‌ها بودند، بازداشت شده و تحقیقات در این باره در جریان است.

محمدعلی الحوثی، از اعضای شورای عالی انقلاب مردمی یمن در توییتی نوشت: این ازدحام جمعیت نتیجه رنج شهروندان یمنی از بدترین بحران انسانی جهانی به دلیل جنگ هشت ساله بود؛ ما کشور‌های متجاوز را مسول آن چه رخ داد و واقعیت تلخ زندگی مردم یمن به دلیل تجاوز و محاصره می‌دانیم.

یمن در حدود ۹ سال گذشته با ترکیبی از جنگ هوایی و زمینی و محاصره ائتلاف سعودی مواجه بود که ده‌ها هزار کشته برجای گذاشت و اقتصاد این کشور را ویران کرد.

میلیون‌ها یمنی بر اثر این جنگ به گرسنگی کشیده شدند.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، بیش از ۲۱ میلیون نفر در یمن یا دو سوم جمعیت این کشور به کمک و محافظت نیاز دارند؛ در میان افراد نیازمند، بیش از ۱۷ میلیون نفر به ویژه آسیب پذیر محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *