دریافت سند ۱۵۰ هکتار از املاک شهرداری تهران

16:05 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۴۷۷
دریافت سند ۱۵۰ هکتار از املاک شهرداری تهران
مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از املاک شهرداری تهران در اسفند ۱۴۰۱ سند تک برگ صادر شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ساماندهی املاک تحت تملک شهرداری تهران افزود: ۱۰۰ هکتار معادل یک میلیون مترمربع از این زمین‌ها در مجموعه شهر آفتاب است همچنین ۵۰ هکتار معادل ۵۰۰ هزار مترمربع به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان مربوط به شاهراه‌ها و پارک‌های محدوده شهرک ژاندارمری در شمال غرب تهران است.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران ادامه داد: برای ساماندهی املاک غیرمنسجم شهرداری، حدود ۳۵ هزار پارسل متعلق به شهرداری تهران شناسایی و در حال تفکیک است.

مختاری درباره علت سند دار شدن زمین‌های شهرداری تهران توضیح داد: بسیاری از املاک در سال‌های گذشته در جریان توافقات یا فرایند‌هایی خریداری شده که اسناد آن‌ها وجود ندارد یا نیازمند بررسی‌های اسنادی و حقوقی بیشتر است؛ همین امر موجب می‌شود تا افرادی ادعای مالکیت زمین‌ها و شاهراه‌های یادشده را داشته باشند. در مواردی حتی شهرداری تهران مجبور به پرداخت خسارت و ایجاد هزینه برای شهر بابت ادعا‌های اینچنینی شده است؛ بنابراین پیگیری اسناد املاک عمومی با دستور شهردار تهران از اولویت‌های سازمان املاک است.

وی درباره تسویه مطالبات پیمانکاران اظهارداشت: در سال ۱۴۰۱ به ۲ طریق تسویه دیون انجام شده است؛ یکی از این روش‌ها تسویه نقدی است. با همکاری معاونت مالی شهرداری تهران سه هزار میلیارد دیون پیمانکاران سالانه که تا پایان سال ۱۴۰۰ ایجاد شده را تسویه می‌کنیم. عمده مطالبات این پیمانکاران مربوط به دهه ۹۰ بود و این دیون در دوره اخیر مدیریت شهری ایجاد نشده بود، اما مدیریت شهری با تامین منابع مالی لازم، دغدغه رفع و رجوع این مطالبات و نیز مطالبات بانک‌ها را به شیوه‌های نقد و غیر نقد دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *