رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سایت‌های اینترنتی معاملات خودرو، باید مالکیت فروشنده را احراز کنند

14:27 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۴۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سایت‌های اینترنتی معاملات خودرو، باید مالکیت فروشنده را احراز کنند
در رویداد پایش پیشرفت سامانه شفافیت فروشگاهی اعلام شد که سایت‌های اینترنتی معاملات خودرو، باید مالکیت فروشنده و انجام معامله را احراز کنند که در غیر اینصورت متهم به قیمت‌سازی خواهند شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شاتا، در رویداد پایش پیشرفت سامانه شفافیت فروشگاهی، گزارش اتصال سایت‌های اینترنتی معاملات خودرو، به سامانه معاملات خودرو وزارت صمت و تعویض پلاک نیروی انتظامی به وزیر صنعت معدن تجارت ارائه شد.

براین اساس، از این پس سایت‌های اینترنتی و تمامی فعالان زنجیره معاملات خودرو، که انواع خدمات را به مردم ارائه می‌کنند، می‌توانند از احراز مالکیت فروشنده مطمئن شوند تا بتوانند شرایط شفاف برای معاملات خودرو را فراهم کنند. همچنین اطلاعات معاملات انجام شده را به سامانه معاملات خودرو وزارت صمت ارسال کنند.

ضمن اینکه سایت‌های اینترنتی معاملات خودرو، باید مالکیت فروشنده و انجام معامله را احراز کنند که در غیر اینصورت، متهم به قیمت‌سازی خواهند شد.

از سوی دیگر در این نشست اعلام شد که پلیس راهور وظیفه قانونی خود را می‌بایست انجام دهد و به سامانه معاملات خودرو وزارت صمت متصل شود.

در این زمینه، «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صمت با اشاره به اینکه در خصوص فروش خودرو دسته دوم، با بیان اینکه دو سازکار باید اجرایی شود تا معاملات در بازار فروش خودرو دسته دوم شفاف شود، اظهار کرد: چند سال قبل مصوبه‌ای در هیات وزیران صورت گرفت که جزو معدود مصوبه‌هایی است که آئین‌نامه هیات دولت بوده و مصوبه قوه قضائیه را هم دریافت کرده است. براساس این مصوبه، راهبر ملزم است برای شماره‌گذاری خودروها، از سامانه جامع تجارت استعلام بگیرد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع تجارت، سامانه خرید و فروش خودرو نیست، ادامه داد: در این رابطه، هماهنگی‌هایی در سال گذشته با راهبر انجام شده و اخیرا هم مکاتبه‌ای در حال انجام است که راهبر این الزام مقرراتی را اجرایی کند.

وزیر صمت در ادامه تاکید کرد: در این زمینه از یکسو می‌بایست مصوباتی که جهت الزام شماره‌گذاری برای استعلام از سامانه جامع تجارت است، عملیاتی شود و از سوی دیگر سازوکار‌هایی که مجموعه راهبر برای معاملات ایجاد کرده‌اند، به سامانه متصل شوند تا به محض ابلاغ قانون، آن را اجرا کرده و التهابات در بازار خودرو را مدیریت کنیم.

گفتنی است، رویداد پایش پیشرفت سامانه شفافیت فروشگاهی ظهر روز دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه با حضور «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صمت، «رضا تقی‌پور» نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن، «رضا حاجی‌پور» نماینده یازدهم مردم آمل در مجلس و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات، «علیرضا شاه‌میرزایی» معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، «امین کلاهدوزان» سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و جمعی از مدیران وزارتخانه و فعالان عرضه توسعه تجارت الکترونیک برگزار شد، مجموعه‌های فعال در این حوزه نظیر دیوار، راهبر و هایپرکار گزارش اقدامات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *