رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تجهیز بیشتر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به انرژی خورشیدی/ تامین برق۷۵۰ مرکز مهم در مواقع ضروری

10:47 - 06 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۰۸۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: بالغ بر ۷۵۰ مرکز مهم در شهر تهران رصد شده و دیزل آن‌ها استارت زده شده تا در مواقع مورد نیاز برق رسانی شوند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، حسین صبوری در نشست خبری صبح امروز در خصوص عملکرد ۶ ماهه اول سال ۹۷ شرکت توزیع برق تهران گفت: در سطح شهر تهران ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک وجود دارد که بالغ بر ۱۳ درصد کل مشترکان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در کنار تامین برق فعالیت‌هایی برای تسریع و تسهیل خدمات انجام شده که در صدر آن ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۹۰ درصد خدمات غیر حضوری انجام می‌شود، اظهار کرد: خدمات غیر حضوری بیشتر تردد مشترکان را به مناطق ۲۲ گانه حذف کرده است و برنامه این است که خدمات به ۱۰۰ درصد ارتقا یابد.

صبوری در ادامه گفت: در شهر تهران ۸۰ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند که باید برای ۲۰ درصد باقیمانده در خصوص تعیین حق انشعاب تصمیم گیری شود، اما هنوز تصمیم نهایی در این زمینه ابلاغ نشده است.

وی در خصوص هزینه تقریبی تعویض لامپ‌های سازمان‌های دولتی اظهار کرد: این اقدام بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هرینه در بر دارد و هنوز ابلاغ نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در پاسخ به سوال در خصوص تجهیز چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به انرژی‌های خورشیدی و جلوگیری از قطع آن‌ها در مواقع پیک مصرف برق گفت: خوشبختانه بیشتر تجهیزات راهنمایی و رانندگی مجهز به انرژی خورشیدی شده و برای باقی تجهیزات مذاکراتی با راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است.

وی افزود: چون قطعی برق به صورت شبکه‌ای است و یک مسیر را در بر می‌گیرد قوانین و مقرراتی وضع شده تا مراکز حساس برق رسانی شوند.

صبوری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مراکز مهم در سال ۹۶ گفت: بالغ بر ۷۵۰ مرکز مهم در شهر تهران رصد شده و دیزل آن‌ها استارت زده شده تا در مواقع مورد نیاز برق رسانی شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا سال آینده نیز خاموشی در تهران خواهیم داشت یا خیر، گفت: هنوز میزان کسری برق در سال آینده را نمی‌دانیم، اما به خوبی مشخص شده است که سال آینده باید ۳۰۰۰ مگاوات مدیریت مصرف در کشور انجام شود.
 
وی افزود: هدف در کل کشور و تهران در سال آینده خاموشی صفر است، البته این در حالی محقق می‌شود که برنامه‌ها به خوبی اجرا شود.
 
صبوری با بیان اینکه مدت زمان خاموشی در شهر تهران کاهشی یافته است، گفت: مدت زمان خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال ۹۴ در تهران ۳۱۰ دقیقه به ازای هر مشترک بود که در پایان سال ۹۶ این عدد به ۱۶۱ دقیقه کاهش یافته است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد شبکه تهران، شبکه کابلی است اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه برق در آینده دیگر شبکه هوایی ۲۰ کیلوولت نخواهیم داشت و ۸ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف سیمی حدود ۷ هزار کیلومتر کابل خودنگه‌دار در تهران وجود دارد که مابقی این شبکه فشار ضعیف سیمی که حدود یک هزار کیلومتر خواهد بود تا پایان سال ۹۸ به کابل خودنگه‌دار تبدیل خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *