رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: باید ریسک ارتکاب جرایم قاچاق مواد مخدر را برای سوداگران مرگ بالا برد

17:50 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۲۸۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: باید ریسک ارتکاب جرایم قاچاق مواد مخدر را برای سوداگران مرگ بالا برد
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: باید ریسک ارتکاب جرایم قاچاق مواد مخدر را برای سوداگران مرگ بالا برد تا حتی فکر انجام جرایم مرتبط با مواد مخدر به ذهن آن‌ها خطور نکند.

خبرگزاری میزان-ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته حقوقی و قضایی مبارزه با مواد مخدر سال ۱۴۰۲ که عصر روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه در سالن جلسات دادگستری استان برگزار می‌شد با تبریک روز ارتش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش و انقلاب گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر باید بنیان‌های مالی سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر مورد برخورد قاطع قانونی، قضایی و انتظامی قرار گیرند.

وی افزود: باید ریسک ارتکاب جرم را برای این بزهکاران بالا برد تا حتی فکر انجام جرایم مرتبط با مواد مخدر به ذهن آن‌ها خطور نکند.

عتباتی اضافه کرد: قاچاقچیان با بدست آوردن مبالغ زیاد از راه نامشروع اموال خود را به نام اطرافیانشان می‌کنند تا آن‌ها هم پول نامشروع بدست آمده را شاید در راه‌های مشروع استفاده کنند، ولی در هر صورت اموال بدست آمده از طریق نامشروع بوده و به هیچ وجه شرعی و قانونی نیست و می‌بایست وفق قانون مصادره و به نفع دولت ضبط شود.

عتباتی مبارزه با سوداگران مرگ را کمتر از جهاد ندانست و گفت: این مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر موجب سالم سازی جامعه می‌شود و از تباه شدن جوانان کشور عزیزمان جلوگیری می‌کند.

مجیدی هم در این جلسه گفت: یکی از موضوعاتی که مورد دغدغه بوده و نیازمند ورود جدی به آن هستیم بحث فروش مواد مخدر در برخی عطاری‌های فروش گیاهان دارویی هست که می‌بایست هم ادارات متولی از جمله علوم پزشکی و هم نیروی انتظامی نظارت جدی و مستمر به این موضوع داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با بیان اینکه برخی سوداگران مرگ جوانان ما را به انحطاط می‌کشند و با بلای خانمان سوز اعتیاد آن‌ها را گرفتار می‌کنند گفت: باید همگی احساس مسئولیت داشته باشیم و اقدامات و پیگیری‌های مستمر را در مورد رصد و برخورد با چین افرادی را در برنامه داشته باشیم.

وی افزود: سرکرده‌ها و سرباند‌های قاچاقچیان مواد مخدر باید بصورت جدی تعقیب و برخورد‌های دقیق و بازدارنده شوند تا بتوانیم ریشه مواد مخدر را بخشکانیم.

مجیدی در ادامه به اجرای احکام صادره از دادگاه‌ها هم تاکید و گفت: نمود و ظهور مبارزه با مواد مخدر در اجرای احکام صادره است وباید با قاطعیت احکام قطعی شده محاکم اجرا شوند.

در ادامه دستورات جلسه مورد بررسی و بحث و تبادل نظر اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت و با تصویب مصوباتی جلسه به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *