رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۹۶ درصد پرونده‌ها با همت شورا‌های حل اختلاف زندان‌های استان یزد با سازش مختومه شد

14:32 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۲۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۹۶ درصد پرونده‌ها با همت شورا‌های حل اختلاف زندان‌های استان یزد با سازش مختومه شد
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: با تلاش شعب صلحی شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان، ۹۶ درصد از پرونده‌های ارجاعی به این شعب به صلح و سازش منتهی شد.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در نشست ستاد صبر استان یزد، اظهار کرد: یک هزار ۴۷۶ فقره پرونده به این شعب صلحی ارجاع شده است که یک ۴۳۳ فقره منتهی با سازش شده است.

وی به انجام بیش از ۴ هزار ملاقات مقام‌های قضایی با مددجویان زندانی نیز اشاره کرد و افزود: قطعا ملاقات‌های چهره به چهره مقام‌های قضایی با مددجویان زندانی موجب گره گشایی از مشکلات زندانیان و تسریع در حل مشکلات آنان و چه بسا آزادی آنان منجر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تلاش‌های ستاد دیه استان را قابل تحسین ارزیابی و بیان کرد: در حال حاضر هیچ زندانی مرتبط با تصادفات و دیه در زندان‌های استان یزد حضور ندارد و تاکنون زمینه آزادی ۱۶۳ نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد با استفاده از زمینه‌های مورد پذیرش قانونی و کمک‌های خیران فراهم شده است.

دهشیری از حضور ۷۵ نفر زندانی واجد شرایط در زندان خبر داد و گفت: امید است با کمک خیران و مساعدت شکات و جلب رضایت آنان، زمینه آزادی این ۷۵ زندانی نیز فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد از رشد ۸ درصدی کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه جمع آوری کمک‌های مردمی از طریق جشن‌های گلریزان در سال جاری تا بدین جای کار نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته و با برگزاری سایر شهر‌های باقی مانده بدون تردید رقم رشد باز هم افزایش خواهد یافت.

وی همچنین روحیه خیرمندی مردم متدین استان یزد را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: در موضوع مشارکت مردم در امور خیر در زمینه‌های مختلف باید روحیه تدین، نوع دوستی، مهربانی و همیاری این مردم را ستود.


انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *