۱۰ پرونده از ابتدای سال در دشت آزادگان به سازش ختم شده است

12:07 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۰ پرونده از ابتدای سال در دشت آزادگان به سازش ختم شده است
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: از ابتدای امسال، تعداد ۱۰ پرونده‍ با موضوع نزاع خیابانی، ضرب و جرح، اختلافات مالی، خانوادگی و ملکی با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، ختم به سازش شد.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی گفت: از ابتدای امسال، تعداد ۱۰ پرونده‍ با موضوع نزاع خیابانی، ضرب و جرح، اختلافات مالی، خانوادگی و ملکی با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، ختم به سازش شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ضمن تشریح اقدامات صلح و سازش جمعیت سران، نخبگان و معتمدین عشایر ذات البین این شهرستان، گفت: این اقدام با بهره گیری از پویش معنوی «به حرمت امام رئوف می‌بخشم»، صورت گرفته است.

وی با اشاره به آثار ارتباطات میان افراد طوایف در برقراری صلح و سازش، اظهار داشت: ظرفیت‌های مردمی از جمله صلح‌یاران، بازوان قدرتمند دستگاه قضایی تلقی می‌شوند و نقش مهمی در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها دارند. 

دهقانی با بیان اینکه آغاز پویش معنوی «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» از سوی ستاد ملی صبر گامی مؤثر در جهت ترویج فرهنگ صلح و سازش میان مردم بوده است، تصریح کرد: عفو و گذشت ریشه در فرهنگ دینی و باور‌های مردم دارد و از این ظرفیت می‌توان برای کاهش منازعات و فصل خصومت‌ها بهره‌مند شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان از مردم شریف و انقلابی این شهرستان خواست تا در راستای این پویش معنوی، سیره اخلاقی امام رضا (ع) را در همه امور خود الگو قرار دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *